„Podpalacz”, „Farma lalek” – Wojciech Chmielarz

podpalacz farma_lalekPrzeczytałam dwie części książek o komisarzu Jakubie Mortce i mogę zaliczyć kryminały Wojciecha Chmielarza do jednych z lepszych, jakie ostatnio miałam w rękach. Nie polecam ich z czystym sumieniem wszystkim, ale na pewno tym, którzy lubią bardziej mroczne, bardziej brutalne, mocne w sławach i czynach bohaterów sceny, bez jakiejkolwiek subtelności.

Główny bohater – komisarz Mortka jest warszawskim policjantem, który prowadzi śledztwo seryjnego podpalacza. Pomimo tego, iż psycholog scharakteryzował podpalaczy, jako ludzi niechcących nikogo zabić, a podkładających ogień z „miłości do płomieni” w tych pożarach giną ludzie, a nawet dzieci. Schemat nie pasuje i coś w tym śledztwie wymyka się spod kontroli.

W drugiej części zatytułowanej „Farma lalek” Mortka pracuje w małym komisariacie na Dolnym Śląsku, gdzie odbywa przymusowe przeniesienie po wydarzeniach związanych ze śledztwem prowadzonym w sprawie podpalacza. Po zgłoszeniu zaginięcia nastolatki policjanci odnajdują wcześniej torturowane ciała młodych dziewczyn ukryte w grocie. Rozpoczyna się wyścig z czasem, aby zidentyfikować zwłoki, dowiedzieć się, co zaszło i od czego wszystko się zaczęło. Niestety w tym czasie ginie jeszcze jedna kobieta – a jej śmierć przypomina odkryte zabójstwa.

Obydwie części to naprawdę świetne kryminały – przygotować się należy na mocny język i w większości sponiewieranie ludzkiej moralności, ale ogólnie nieźle – mam nadzieję, że autor napisze kolejne części.

Moja ocena 5/6

Znowu będę tutaj rzadziej, strasznie mało czasu mam na czytanie, pisanie, wyszywanie i odwiedzanie internetu. Powrócił zły czas, niestety…

33 responses to “„Podpalacz”, „Farma lalek” – Wojciech Chmielarz

  1. Nie czytałam, nawet nie wiedziałam o istnieniu 🙂 Ale jeśli nadarzy się okazja, chętnie przeczytam 🙂

    Zapraszam do mnie 🙂

  2. Jedne z lepszych mówisz?:) Ok, zapamiętam nazwisko autora. 🙂

  3. Podzielam Twoją opinię. „Podpalacz” podobał mi się, w kolejce mam „Farmę lalek”, pozdrawiam 🙂

  4. Obie książki mi się podobały, uważam, że Chmielarz jest jednym z lepiej piszących „panów od kryminałów”:)
    Mam nadzieję, że ten „zły czas” długo nie potrwa, czego bardzo Ci życzę…

  5. Mała uwaga: na Dolnym Śląsku, a nie Śląsku.

  6. Pierwszą cześć szybko przeczytałem i bardzo podobał mi się klimat książki.. drugą mam w planach i mam nadzieje niedługo przeczytać 🙂

  7. Czytałam „Podpalacza” i mi się bardzo podobał. Teraz będę musiała zdobyć „Farmę lalek” 🙂

  8. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

  9. Nie ma Cię i nie ma, mam nadzieję, że wszystko w porządku…
    Najlepsze życzenia z okazji Nowego Roku, niech spełnią się Twoje marzenia. Wszystkiego dobrego!

    • Jane, dziękuję za życzenia i Tobie również życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku. U mnie „wszystko w porządku” – jeśli można tak powiedzieć. Mocno brakuje mi czasu, a chęci życiowe też bardzo się nadwyrężyły. Mam nadzieję, że to się zmieni i wrócę do swojego blogowego świata, bo naprawdę dawał mi radość.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

  10. Uwielbiam ten gatunek książek, tzn. ubóstwiam wręcz książki o detektywach wszelakiego pokroju (choć przyznam, moimi ulubieńcami są Sherlock Holmes i Hercules Poirot, co pewnie jest oczywiste :D). Myślę, że sięgnę również po przygody Mortki – polskiego wydania detektywistycznego. 🙂
    Pozdrawiam!

  11. Very nice post. I absolutely appreciate this
    website. Stic with it!

  12. Talking to only friends and family or people you meet
    in random places used to work very well when the industry was in its beginning stages, but much
    has changed since then. thus, in short if you wish for people to follow you, amplify your esteem and become
    a leader. By giving your presentation, calling prospects, distributing business card
    everywhere, you are unconsciously adopting what I call the hunter or seeker business model.

  13. I loved as much as you will receive carried out right
    here. The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an shakiness over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come more formerly again as exactly
    the same nearly very often inside case you shield this increase.

  14. Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old
    daughter and said „You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear
    and screamed. There was a hermit crab inside
    and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is
    totally off topic but I had to tell someone!

  15. This is my first time pay a visit at here and i am in fact
    happy to read everthing at single place.

  16. Very nice post. I just stumbled upon your weblog and
    wished tto say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts.
    After all I’ll be subscribing to your feed and I hope
    yoou write again soon!

  17. My spouse and I stumbled over here by a different web page and thought I
    might checck things out. I like what I see so now i am following you.

    Loook forward to checking out your web page yet again.

  18. ʟink exchange iѕ nothing еlse butt it is оnly placing the other person’s bblog link on your page at suitable place and
    other person will also do ѕame in support of you.

  19. After exploring a number of the blog posts on your web page, I
    really like your way of blogging. I book-marked it to
    my bookmark webpage list and will be checking back in the near future.
    Please check out my website as well and let me know your opinion.

  20. Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how
    can i subscribe for a blog website? The account helped me a acceptable deal.
    I were tiny bit familiar of this your broadcast offered shiny
    clear idea

  21. Heey just wanted too givfe you a quick heads up. Thhe text
    in your article seesm too bee running off the screen inn Firefox.
    I’m not sure if this iis a forematting isssue orr something
    to ddo with infernet browsedr compatibility but I
    figured I’d ost too leet yyou know. Thee dewsign and syle lokok grsat though!
    Hoope yoou gget the prkblem fixed soon. Thanks

  22. you’re in reality a exceloent webmaster. The site loading pace
    is incredible. It kind oof feels that youu arre
    doing aany distinctive trick. Moreover, Thhe contents aree masterpiece.
    yyou have performed a great jobb on tthis topic!

  23. Incredible points. Solid arguments. Keepp up
    the amazing spirit.

  24. Hey! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
    There’s a lot of people that I think would really appreciate your content.
    Please let me know. Thank you

  25. With havin so much written content do you ever
    ruun into any problems of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content I’ve either written myself or outsourced
    but it seems a lot of it is popping it up all over the web without my
    authorization. Do you know any soltions to help stopp
    content from being ripped off? I’d definitely appreciate it.

  26. Awesome things here. I am very satisfied to look your post.
    Thank you a lot and I’m looking forward to contact you. Will you please drop me a e-mail?

  27. They help protect us, they fortify us, and they benefit us.
    For one thing, it’s difficult to destroy a part of the cell without damaging the rest of the cell.
    Soy – Look for tofu, soy milk, or edamame rather than soy powder.

Dodaj komentarz