„Raki pustelniki” – Anne B. Ragde

raki_pustelniki„Raki pustelniki” to dalszy ciąg historii rodziny, której dość skomplikowane losy poznałam dzięki poprzedniej części „Ziemia kłamstw”.
Tutaj już kłamstw nie ma – wszystko zostało wyjaśnione. Teraz trzeba wszystko „połatać”, nadać sens trwania i połączyć pozrywane więzi rodzinne. Powoli autorce udaje się tego dokonać.

Najstarszy z braci, Tor nadal zajmuje się gospodarstwem, Margido powoli zmienia swój stosunek do wielu spraw i zaczyna myśleć o rozwoju zakładu pogrzebowego, którego jest właścicielem, a najmłodszy, Erlend, wraz ze swym partnerem Krumme, podejmują nowe, ważne dla nich decyzje.

Torrun wróciła do Oslo, ale po przeżyciu zawodu miłosnego zaszywa się w gospodarstwie ojca i pomaga w jego prowadzeniu wraz ze zmiennikiem, który zostaje zatrudniony po wypadku Tora.

Bohaterowie żyją swoim życiem, ale myśli każdego z nich krążą wokół małego norweskiego miasteczka, w którym znajduje się ich dom rodzinny.

Bardzo podobała mi się ta część, siła więzi sama prowadzi bohaterów takimi drogami, by w końcu gdzieś udało im się spotkać. Cudowna powieść.

Teraz przede mną już tylko zakończenie…

Moja ocena 6/6

6 responses to “„Raki pustelniki” – Anne B. Ragde

  1. Chciałabym te trylogię przeczytać.)

  2. Pierwsza część była bardziej tajemnicza i dynamiczna, ale druga wcale nie ustępuje pierwszej. Obie znakomite, a przede mną również ostatnie spotkanie z tą rodziną:)

  3. Szukałam już tej trylogii w bibliotece, ale na razie ciągle „wypożyczona” 😦

  4. To już kolejna entuzjastyczna recenzja cyklu pani Ragde. Trzeba poszukać tej trylogii..

  5. Właśnie i ja mam zamiar zdobyć książki. Mam ochotę na lekturę.

  6. Natanna, Grendella, Tommy, 52tygodnie – polecam, dobra lektura na wakacje. 😉
    Jane – cieszę się, że to właściwie jakby jedna książka, bo pierwszy rozdział każdej kolejnej zaczyna się tym czym zakończyła się poprzednia część. Zajrzałam już oczywiście do trzeciej… 😉
    A losy tej rodziny są bardzo wciągające, czyta się wspaniale.
    Pozdrawiam wszystkich.

Skomentuj

