„Pancerne serce” – Jo Nesbo

Pancerne-serce_Jo-Nesbo,images_big,1,978-83-245-8995-1„Pancerne serce” to kryminał ze znanym z powieści Jo Nesbo Harrym Hole, detektywem alkoholikiem, a w tej części i palaczem opium.

Po ciężkich przejściach z seryjnym zabójcą, Bałwanem, Harry ukrywa się w Honkongu, ukrywa przed całym światem, do którego nie zamierza wracać. Gdy w Oslo pojawia się kolejny groźny zabójca, Harry zostaje ściągnięty z powrotem do Norwegii. Prowadzi śledztwo początkowo potajemnie, potem gdy sprawa z lekka wymyka się spod kontroli zostaje oficjalnym doradcą w dochodzeniu przeciwko tzw. Kawalerowi – groźnemu i nieobliczalnemu mordercy, który kieruje się w swych zbrodniach pewnym schematem. Schemat oczywiście zostaje rozszyfrowany przez Harry’ego i prowadzi go nie tylko do ukrytego w wysokich górach samotnego schroniska, ale i do kraju w głębi Afryki.  Tradycyjnie, u Jo Nesbo poplątane sytuacje zmierzają do jakiegoś rozwiązania, które okazuje się błędne, ale daje kolejne wskazówki i cała akcja toczy się dalej. Do momentu, gdy poplątać się już nie da nic… No chyba, że mocno skomplikowane losy głównego bohatera…

To moja szósta książka z Harrym Hole w roli głównej – może lekko słabsza od pięciu poprzednich, ale porządnie wciągająca, bo bardzo dobrze czyta mi się powieści kryminalne Jo Nesbo. Jeszcze kilka przede mną, więc na pewno dam się wciągnąć kolejny raz w wir zbrodni zimnej Norwegii. Według moich obserwacji, teraz będę zmagała się z upiorami…

Moja ocena 4/6

10 responses to “„Pancerne serce” – Jo Nesbo

  1. Kurczę… Dawno temu przeczytałam „Trzeci klucz” i bardzo mi się podobała. Kiedy wyszło wznowienie powieści Nesbo miałam zamiar je kupić, ale bałam się, że mi się nie spodobają jednak…
    Ale z tego co widzę muszę jak najszybciej nadrabiać zaległości 🙂

  2. Właściwie same pozytywne recenzje Nesbo czytam na blogach. Lubię skandynawskie kryminały, ich klimat, choć czasem mam przesyt tym wszechogarniającym depresyjnym nastrojem tych powieści, ale pewnie przeczytam jeśli tylko będę miała okazję. 🙂

  3. Nesbo to jeden z najlepszych ! Ja osobiście mam zaległości w postaci „Upiorów” i „Łowców głów”.

  4. Choć nazwisko jest mi znane, to jeszcze nie czytałam nic Nesbo. Która część wydaje Ci się najlepsza? Można je czytać w dowolnej kolejności, czy wypadałoby po kolei?

    • Trylogię z Oslo – jak najbardziej po kolei, bo najważniejszy wątek trwa i zostaje w końcu wyjaśniony. I potem też warto trzymać się kolejności, bo sytuacja Harry’ego rozwija się i zmienia w poszczególnych częściach. Najlepiej zacząć od trylogii, a potem zgodnie z tytułami z tyłu okładki. Polecam.

  5. Mnie również ten akurat tom podobał się nieco mniej, ale „Upiory” bardzo polecam, choć był tam motyw, który mnie irytował. Nie powiem, o co chodzi, pewnie się domyślisz 😉

  6. Ach! Znowu cudny Nesbo u Ciebie 🙂 Nie czytałam „Pancernego serca” więc na pewno to nadrobię 🙂

  7. Nadrabiasz Nesbo. Rzeczywiście, przy tak długim cyklu zdarzają się lepsze i gorsze pozycje, ale to i tak nie zmienia faktu, że to wielki pisarz jest:).

Skomentuj

