„Całkiem inna historia” – Hakan Nesser

CAŁKIEM_INNA_HISTORIA„Całkiem inna historia” to druga część książek z Gunnarem Barbarottim – szwedzkim policjantem włoskiego pochodzenia. Różni się od części pierwszej tym, że od początku towarzyszymy inspektorowi w prowadzonym śledztwie i od początku śledzimy zagadkę kryminalną. Jest to bardzo ciekawa sprawa – zabójca zaczyna pozbawiać życia osoby zgodnie z pisanymi listami do Barbarottiego, w których podaje imiona i nazwiska ofiar. Działania policji przeplatane są pewną opowieścią.  Historia ta miała miejsce pięć lat wcześniej podczas wakacji spędzonych przez kilkoro przyjaciół w słonecznej Francji. To, co się wtedy wydarzyło jest jakby wyjaśnieniem popełnianych teraz zbrodni…

Książki Nessera pełne są obyczajowych fragmentów i na pewno odbiegają od tradycyjnych kryminałów. I chociaż w tej części autor od początku przedstawia wątek kryminalny, to trudno właściwie dopatrzeć się śledztwa – policjanci siedzą i rozmawiają, są zaskoczeni dziwnością sprawy, ale jedyne, na czym się skupiają to niewielkie przesłuchania świadków, z których również nie wyciągają wniosków. Przeszukują domy, ale niewiele znajdują – są bezradni.
Barbarotti większość czasu spędza w domu, wiemy, co je, jakie ma dylematy osobiste, natomiast, co do śledztwa, nie jest jakimś błyskotliwym detektywem, który nagle wpadnie na pomysł i rozwiąże zagadkę. Mimo to, powieść czyta się bardzo dobrze i bardzo mi się ona podobała. Miałam momenty, w których dziwiło mnie, że policjanci nie próbują czegoś drążyć, sprawdzać i było to denerwujące. Jednak coś musi być takiego w powieściach Hakana Nessera, że na pewno sięgnę po kolejną.

Tytuł – „Całkiem inna historia” jest idealny. Bo tak naprawdę, kiedy udaje się rozwiązać zagadkę, okazuje się, że to wszystko wygląda zupełnie inaczej i dotyczy, absolutnie zaskakującej, ale … całkiem innej historii.

Moja ocena 4+/6

9 responses to “„Całkiem inna historia” – Hakan Nesser

  1. Ja też bardzo lubię prozę Nessera. Jest w niej coś szczególnego, nieuchwytnego, zajmującego. Warto go czytać. Pozdrawiam 🙂

  2. Nesser jest dobry, choć przeczytałam o Barbarottim dwie albo trzy książki, jakoś później mi się odechciało. W każdym razie „Całkiem inna historia” jest całkiem dobra powieścią:)

  3. nawet we własnym imieniu potrafię zrobić byka:)

    • Już jest ok. Ja gdzieś musiałam wcisnąć przez przypadek i polubiłam własny wpis – samouwielbienie po prostu… Nie umiem teraz tego wykasować, no i tak musi być. 😉

  4. Och, wreszcie muszę sięgnąć po jakiś kryminał Nessera, wstyd, że do tej pory tego nie zrobiłam.

  5. Mam go na uwadze, tego autora. Dzięki za recenzję, teraz wiem, czego się spodziewać.

    • Absolutnie nie ma znaku równości pomiędzy śledztwem, jakie znamy z innych powieści kryminalnych, ale czyta się bardzo dobrze. 😉

Skomentuj

