„Bliżej”

Obejrzałam ostatnio film, który bardzo mi się spodobał. Dość dziwny film. „Bliżej” to historia czworga ludzi, dwóch par – Alice i Dana oraz Anny i Larry’ego. Poznają się bardzo przypadkowo i zakochują w sobie. Potem poznają się znowu, tylko teraz połówki par i też się zakochują…. Zaczyna się gra uczuć, brak zdecydowania w postępowaniu, a ostatecznie związki rozpadają się albo łączą w nowe.

W filmie poza tym czworgiem bohaterów nie ma innych postaci. Tylko oni toczą między sobą rozmowy, kłócą się, godzą, zbliżają i rozstają. Wzrok przyciąga magia obrazów i pięknych zbliżeń. Cały film to gra słów i uczuć, za którymi trudno nadążyć – bohaterowie ciągle dokonują wyborów, ich życie jest proste i zagmatwane równocześnie. Nie jest to łatwy film, ale w odbiorze trudno go nazwać skomplikowanym. To ich postępowanie, emocje są skomplikowane, poplątane, a sam film daje tego wyraźny obraz. Uczucie miłości w tym filmie jest sprowadzone jakby do zauroczenia od pierwszego wejrzenia, które nie jest trwałe, ale wyjątkowe. I które potem rani.

Lubię takie filmy, o podejmowaniu dziwnych decyzji życiowych, o niezrozumiałym postępowaniu niektórych ludzi. Tak sobie płynie w nich obraz, bez analizowania właściwie.

Role bohaterów pięknie zagrali – Julia Roberts, Natalie Portman, Jude Law oraz Clive Owen.

PS Wspomnę tylko, że obejrzałam również reklamowanego ostatnio „Prometeusza”. Zachwyceni zwiastunami (durnoty, wiemy przecież, że tak to specjalnie pokazują) poszliśmy z mężem do kina. Film mnie zawiódł.  Wiele   chaotycznych scen i żadnego wręcz napięcia. Szkoda, że nie przeczytałam wcześniej opinii kominka. (http://www.kominek.in/2012/07/prometeusz-recenzja-ktora-musisz-przeczytac/)

Pozdrawiam. 😉

10 responses to “„Bliżej”

  1. Lubię czasem obejrzeć takie filmy z uczuciami (poplątanymi w dodatku)w tle. 🙂

  2. Zachwycająca obsada, ale zastanowię się, czy obejrzę.:)

  3. Closer – dobre.
    Prometeusz, no cóż, gdyby nie wątek androida (pisałam u siebie), wyszłabym z kina po 10-ciu minutach. Właściwie, to gdyby nie Fassbender, nie poszłabym wcale, bo nie przepadam za obcymi.

  4. Closer oglądałam już wiele razy, to jeden z lepszych filmów – uwielbiam go !!!

  5. A ja byłam na Batmanie i mogę polecić, całkiem niezły był.

    • Jakoś na razie daruję sobie seans w kinie, ale obejrzę na pewno, gdy tylko pojawi się w wypożyczalni. Batmana śledzę od początku przecież… ;))

  6. Mnie Prometeusz nie zawiódł, ale ja nie mam za bardzo jak porównywać i z czym, więc rozczarowana nie byłam:). Skrajne recenzje film zbiera, więc myślę, że jednak dobrze zrobiłaś wybierając się na seans, przekonałaś się naocznie:).

    • Ciesze się z tego, że udało nam się wyjść do kina, bo ostatnio byliśmy pół roku temu na „Dziewczynie z tatuażem”. Ciągle trzeba przeliczać, co by za to było – to bardzo niedobry objaw. No ale… 😉 Proza życia. Pozdrówki.

  7. Bardzo lubię ten film. Dodałabym jeszcze, że to film o kłamstwie.

  8. Prometeusz to nie moja bajka, ale Bliżej chętnie bym obejrzała. wczoraj zaopatrzyłam się w film Detachment i mam nadzieję, że też będę z niego zadowolona.

Skomentuj

