„Głos” – Arnaldur Indridason

Jeśli w „Pod Huncwotem” akcja była powolna, to nie wiem, jak ją określić w powieści „Głos” – kolejnej części A.Indridasona z komisarzem Erlendurem. 🙂
Podobnie jak w częściach poprzednich policjant zmaga się z monotonią życia codziennego, związanego głównie z córką-narkomanką i swoimi obowiązkami w pracy. Do tego stopnia życie zaczyna go męczyć, że na czas śledztwa wprowadza się do hotelu, gdzie popełniona została zbrodnia. Siedzi w zimnym pokoju w okresie świąt, słucha starych płyt dziecięcej gwiazdy, cudownego chłopca, który to właśnie, już jako dorosły mężczyzna i teraz portier, został zamordowany w hotelowej piwnicy. Erlendur rozmawia z pracownikami, myśli, krąży po hotelu… Cała akcja. Jednak nie sposób – jak dla mnie, nie polubić i tego monotonnego kryminału. Od czasów Mankella takie właśnie powieści kryminalne robią na mnie największe wrażenie. Wciągają w mroczny umysł nie tylko przestępcy, ale i śledczych. Okazuje się bowiem, że ich losy są zawiłe i nie należą do grupy szczęśliwych tego świata. Chyba jest to bardzo prawdopodobne…

Moja ocena 5/6

PS Ostatnio rzadziej tu zaglądam i do Was również. Czas jakoś ucieka mi w szybkim tempie, a zmęczona jestem okrutnie… W każdej wolnej chwili staram się mimo to nadrobić zaległości blogowe i poczytać, co u Was. Pozdrawiam mocno.

19 responses to “„Głos” – Arnaldur Indridason

  1. Grzech się z tym autorem nie zapoznać jak taki utalentowany. 🙂

  2. Lubię tego typu powieści, z niespieszną akcją, takie raczej „przegadane” z nutka psychologii.))))

  3. Mam w planach, choć pewnie nie uda mi się jej przeczytać w najbliższych tygodniach. Za to za jakiś czas z pewnością wpadnie mi w łapki:)

  4. Mi też jakoś czas ostatnio ucieka i te gwałtowne upały dają popalić i nic sie nie chce, ale byle do urlopu 🙂

  5. Spokojnie, wiemy, że jesteś, a czas… każdemu może go brakować:):)

  6. Mrocznie i depresyjnie Indridason pisze, przez pryzmat jego powieści, zaczęłam tak postrzegać Islandię.
    Powrotu siły i energii Ci życzę:).

  7. Indridason pisze depresyjnie, czasem zastanawiam się, czy ti Islandia tak go nastraja.
    PS
    Wczoraj puściłam komentarz i widzę, że nie dotarł, druga próba:)

    • Tak – Islandia u Indriadasona nie jest „krainą szczęścia i beztroski”…
      PS 1 Czasami komentarze wpadają do spamu… Nie wiadomo kiedy i dlaczego – taki kaprys komputerowy… ;)))
      PS 2 Mam nadzieję, że jakoś przebrnę przez najbliższy miesiąc i w końcu uda mi się odpocząć. 11 lipca mam już zarezerwowany domek nad morzem i tylko o tym myślę…
      Pozdrawiam i dziękuję.

  8. Bardzo go lubię. Ta powiesć jest mocno mroczna i bardzo bardzo przesiąknięta islandzkim klimatem, podobnie zresztą jak poprzednie…. ale „Głos” chyba najbardziej mi się podobał. Pozdrawiam. Odpoczywaj 🙂

    • Facet pisze świetnie. Mankellowski styl – bardzo lubię. Niektórzy krytykują, ale ja jednak w takich powieściach gustuję.
      Cieszę się, że jest nas chociaż troszeczkę… Pozdrawiam. 😉

  9. Zdecydowanie wolę kryminały z o wiele bardziej wartką akcją, ale czemu nie?;)

  10. Czytałam i bardzo mi się spodobała xD Koniecznie muszę sięgnąć po inne książki tego autora 🙂

  11. Kolejna część wydaje się być jeszcze ciekawsza. Pierwszej niestety nie miałam jeszcze sposobności przeczytać, ale się powoli szykuję. 😉

  12. Skąd ja to znam! Ciągłe zmęczenie, a praca wszędzie gdzie nie spojrzeć, czeka na nas. Całe szczęście, że lubimy czytać. Książki, jakich byśmy nie lubili, kryminały, Love Stories, podróżnicze, przenoszę nas w inny świat, są odpoczynkiem, który doskonale regeneruje siły.
    Życząc energii i pogody ducha pozdrawiam z uśmiechem.
    Liliana

  13. Raczej nie dla mnie.
    Urlop potrzebny od zaraz, prawda? 🙂

Skomentuj

