„W innym czasie, w innym życiu” – Leif GW Persson (druga część trylogii policyjnej)

Druga część trylogii policyjnej L.G.Perssona to jakby dalsze losy bohaterów poznanych w części pierwszej, ale nie czuć jakiejś szczególnej kontynuacji. Pomimo tego, narrator nawiązuje kilkakrotnie do znanych już czytelnikowi faktów.

Powieść napisana jest tylko z perspektywy policjantów i ich pracy. Nie znamy zupełnie działań innych osób. Cały czas śledzimy przebieg działań związanych z jakąś sprawą lub poznajemy życie prywatne bohaterów, ale raczej w niewielkim stopniu. W tej części policja skupia się na śledztwie zabójstwa dziwnego człowieka, jak się okaże, bardzo nielubianego przez otoczenie – Kjella Erikssona. Poznajemy dokładnie szczegóły śledztwa prowadzonego przez kompletnie nieodpowiedzialnego i beznadziejnego detektywa (znanego doskonale z części pierwszej) Bäckströma.

Na szczęście nad badaniem dowodów i przesłuchiwaniem świadków czuwają też inni policjanci, którzy próbują rozwikłać zagadkę. Udaje się to dopiero po upływie wielu lat, gdy sprawa tkwi na półce „nierozwiązana”.

Całość otoczona jest zupełnie innym wydarzeniem – pewnym napadem terrorystycznym na ambasadę Niemiec. Intryga zatacza więc bardzo szerokie kręgi i dotyczy osób na wysokich stanowiskach.

Podobnie jak poprzednią część, książkę czytało mi się świetnie. Trudno zaliczyć ją do gatunku klasycznego kryminału, trochę w niej bowiem wszystkiego. Napisana jednak przystępnym i wciągającym językiem zabiera czytelnika w świat i rzetelnego policyjnego śledztwa, i również jego brudów.

No to teraz przede mną część trzecia…

Moja ocena 4+/6

Część pierwsza – „Między tęsknotą lata a chłodem zimy”

14 responses to “„W innym czasie, w innym życiu” – Leif GW Persson (druga część trylogii policyjnej)

  1. Z chęcią poznam ten cykl:))

  2. ta seria stoi u mnie na półce i na razie czeka, ale jestem jej bardzo ciekawa 🙂

  3. Tez chętnie bym poznała ten cykl. Niech mi tylko w ręce wpadnie. 🙂

  4. Jak wyrzut sumienia, stoją dwie nieprzeczytane książki z tej trylogii, bo pierwszą mam za sobą. Bäckström jak wrzód na d… zostawia wszędzie po sobie brzydkie blizny, w „Umierającym detektywie” też trzeba było po nim posprzątać.

    • Już się nawet przyzwyczaiłam, że taki Bäckström musi tam być, ktoś w końcu musi trochę wszystkich podenerwować…. 😉
      Ale jakoś to przyzwoicie autor przedstawia, bo nie rzucam książką w ścianę.
      „Umierającego detektywa” też muszę przeczytać, Persson ma dobrą rękę do tworzenia historii szpiegowsko-policyjnych….

  5. Widzę, że seria w dalszym ciągu trzyma ten sam poziom. Szkoda, że np. druga część nie okazała się być lepsza od pierwszej, ale nie ma co narzekać. Lubię jak kryminał jest nieszablonowy. Na pewno sięgnę po tę książkę!

  6. Ja jakoś nie mam serca do tych wszystkich czarnych serii… Zapewne do czasu:)

  7. Mam dwie pierwsze części, ale wciąż czekają w dłuuuugiej kolejce 🙂

  8. Witaj! Wybacz, że tak późno, ale rzadko ostatnimi czasy przesiaduję na necie. Chciałam ci pogratulować okrągłej rocznicy i życzyć jeszcze wielu lat owocnej, przyjemnej pracy nad blogiem, odkrywania nowych światów literackich i pasji, z jaką dzielisz się nimi z innymi. Ja osobiście uważam, że dzień w którym postanowiłam założyć bloga jest najwspanialszym dniem w moim życiu i nie zastąpiłabym tego hobby (łącznie z czytaniem książek i pisaniem) na nic innego. Dziękuję ci, że jesteś z nami :)) :*** (Cmok-Ćmok-Cmok). Pozdrawiam wiosennie i bardzo serdecznie. :))

    • Dziękuję za bardzo miłe słowa. Ja również cieszę się, że jesteś i wielu innych blogowiczów. W życiu prawdziwym coraz mniej jest ludzi, z którymi można szczerze porozmawiać. Ten blogowy świat jest dla mnie bardzo ważny. Również decyzja o założeniu bloga była dla mnie jedną z najlepszych. Pozdrawiam mocno, mocno. 🙂

  9. Piszę tutaj, żeby nie przeszkadzać w komentarzach konkursowych. Widzę, że czytasz teraz „Bielszy odcień śmierci”. I tu rodzi się moje pytanie. Czy po przeczytaniu nie chciałabyś się wymienić ze mną za „Tabu”? Bo widziałam, że na LC miałaś tę książkę dodaną do zakładek LubimyCzytać. 🙂 Pozdrawiam

    • Droga Miqo – raczej nie wymianiam książek, bardzo Cię przepraszam. Szczególnie jeśli książka bardzo mi się podoba, lubię ją mieć dla siebie. Ale dziękuję za propozycję. Pozdrawiam serdecznie.

Skomentuj

