„Pożegnalny blues” – Ian Rankin

Dziwnie tak zaczynać serię od końca, ale w tym przypadku nie ma to wielkiego znaczenia. Każda z części o inspektorze Johnie Rebusie opowiada o innym śledztwie i nie ma ze sobą powiązań. W „Pożegnalnym bluesie” Rebusowi został tydzień do przejścia na emeryturę, stara się więc dokończyć i uporządkować zaległe sprawy. Niestety, dokładnie wtedy pojawia się zupełnie nowa – zamordowany zostaje rosyjski poeta Aleksander Todorow. Śledztwo prowadzi Rebus wraz ze swą partnerką – detektyw Siobhan Clarke. Akcja umiejscowiona jest w Edynburgu.

W książce pojawia się mnóstwo tropów, którymi podążają śledczy – między innymi zastanawia ich przebywająca w mieście, dokładnie w czasie popełnienia morderstwa, delegacja rosyjska bogatych biznesmenów. Śledztwo zahacza o parlament i ważne osobistości związane z polityką. Całe dochodzenie jest bardzo drobiazgowe, a świadkowie przesłuchiwani są bez końca. Nie ma w tej powieści jakiejś wyjątkowo szybkiej akcji – jest natomiast mozolne śledztwo z wieloma przeszkodami i docieraniem do prawdy zmagając się z kłamstwem, oszustwami i matactwami wszelkiego rodzaju.

Dobra powieść kryminalna – myślę, że dla osób szczególnie lubiących ten gatunek literacki.

Mam w domu już dwie inne powieści z inspektorem Rebusem, ponieważ mnie styl Iana Rankina bardzo przypadł do gustu. No i John Rebus – to taki detektyw „upadły”, więc sympatykom kryminałów tłumaczyć nie trzeba, czemu warto… 🙂

Moja ocena 4/6

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

13 responses to “„Pożegnalny blues” – Ian Rankin

  1. Dziękuję za życzenia 🙂
    Dobre zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, oznaki miłości ze strony Bliskich niech Ci towarzyszą przez cały kolejny rok 🙂

  2. Życzę Ci, by ten rok był dla Ciebie dobry ! Niech niesie radość, spokój i zdrowie! Niech spełni pokładane w nim nadzieje, i niech obfituje także w ciekawe pozycje książkowe! Szczęśliwego roku!

  3. Bardzo podoba mi się Twój opis tej książki, dlatego też chętnie ją przeczytam. Lubię kryminały i książki z zagadkami i tajemnicami, które należy odkryć 🙂 Dzięki za omówienie jej
    Szczęśliwego Nowego Roku!

  4. Inspektor John Rebus jest jednym z tych bohaterów, o których mogłabym czytać bez końca, uwielbiam go. Rankin skończył z nim serię i wykreował nowego bohatera, zobaczymy. W każdym razie mnóstwa dobra rebusowego przed Tobą:).
    Dobrego Nowego Roku, oby spełniły się Twoje najskrytsze marzenia:).

    • To ja na razie takim uwielbieniem obdarzam Jacka Reachera, no ale może mieć konkurencję….
      Cieszę się ogromnie, że tyle dobrego jeszcze przede mną. Tacy bohaterowie trzymają mnie przy życiu….
      Pozdrawiam mocno i dziękuję za życzenia.

  5. Lubię ten gatunek a tego autora jeszcze nie miałam okazji poznać 🙂

  6. Ach, Rankin i Rebus… Ja już skończyłam cykl. Zobaczymy, jaki będzie ten nowy.

  7. Wszystkiego dobrego 🙂 A Rankin i jego Rebus są niepowtarzalni, ach.. ten Edynburg !

  8. nie czytałam nic Rankina.. 😦 ja nie wiem, zycia braknie na te wszystkie ksiązki :))))

  9. Piszesz, że ten Rankin taki dobry jest … 🙂 Chyba będę musiała go sprawdzić. Zwłaszcza, że kryminały to ja uwielbiam!
    Pozdrawiam noworocznie!

  10. Nie czytałam jeszcze Rankina, ale z racji mojego zamiłowania do kryminałów, to pewnie tylko kwestia czasu 🙂 Wszystkiego dobrego w Nowym Roku 🙂

Skomentuj

