„Luther” – sezon 2

Drugi sezon „Luthera” produkcji BBC to tylko cztery odcinki niestety, ale film godny jest uwagi wszystkich, którzy lubią dobre, mocne wrażenia.

W ciągu tych czterech odcinków John Luther rozwiązuje ciężkie sprawy kryminalne związane z bardzo ciemną stroną ludzkiej duszy i wplątuje się w pewien konflikt, który może skończyć się dla niego tragicznie. Zdobywa też nową towarzyszkę swych życiowych zmagań, młodą dziewczynę, której pomaga „wygrzebać się z głębokiego i śmierdzącego życiowego bagna”. Poprzednia przyjaciółka Luthera – niesamowita Alice, zabójczyni, przebywa w szpitalu psychiatrycznym, z którego „udaje”  jej się uciec i udać w długą podróż.

Akcja mini serialu umiejscowiona jest w Londynie. Miasto niczym jednak nie przypomina wspaniałych zdjęć, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni – jest to brudny, zimny Londyn, pełen przestępców, którzy popełniają najgorsze zbrodnie.

Bohater, w którego wcielił się brytyjski aktor Idris Elba – to niesamowity policjant, działający intuicyjnie, małomówny, bardzo inteligentny. Ludzie, którzy go dobrze znają, wiedzą, że zrobi wszystko, by doprowadzić do rozwiązania sprawy – wiedzą też, że pomimo niekonwencjonalnych działań, można mu ufać.

Wspaniała muzyka, wspaniałe zdjęcia, ale i mroczne, brudne sprawy ukazane bez żadnych sentymentów, jeśli chodzi o widza powodują, że film trzyma w napięciu i „daje w kość”. I myślę, że nie jest dla każdego, bo nie ma nic wspólnego z lekkimi i przyjemnymi serialami, które oglądamy częściej. Polecam go oczywiście, ale z umiarkowaniem…

Mnie zdecydowanie „Luther” zachwycił, to jeden z najlepszych seriali, jakie widziałam.

O pierwszym sezonie pisałam tutaj.

11 responses to “„Luther” – sezon 2

  1. Ale wstyd.. Ja nawet nie słyszałam o tym serialu, ale skoro tak go zachwalasz, to z pewnością nadrobię zaległości:))
    Pozdrawiam!!

  2. Nadrobię, bo UWIELBIAM seriale kryminalne. Może nawet będę z mamą oglądać, bo ona mnie do tego zaraziła. Ja uwielbiam „Morderstwa w Midsomer”, „Dowody zbrodni”, „Bez śladu”, ekranizacje książek Christie, czyli „Poirot” i „Panna Marple”, „Sherlocka Holmesa”… jak na razie więcej nie pamiętam 😉

  3. Nie znałam tego serialu… Muszę to chyba zmienić 😉

  4. Nie wiem jakim cudem, ale nigdy nie słyszałam o tym serialu.
    Cieszę się, że napisałaś swoją recenzję na jego temat i zaraz go ściągam!
    Z takich kryminalnych to podobał mi się strasznie „Dexter”… 🙂
    Pozdrawiam!

    • Pierwszy sezon Dextera był świetny, drugi też obejrzałam z przyjemnością, ale trzeci to już katastrofa.
      Ten serial nie przypomina żadnego ze znanych seriali, bo to nie jest amerykańska masówka – coś zupełnie innego…
      Pozdrawiam.

  5. Nie wiedziałam, że już jest 2 sezon ! Pierwszy mi się bardzo podobał i koniecznie muszę obejrzeć 2. Szkoda, że tylko 4 odcinki 😦

  6. pierwszy raz słyszę o tym serialu, ale mroczny Londyn mnie przekonuje. jak się wyrobie z zaległościami to chętnie go poszukam.

  7. a tak czekałem na drugi sezon, tu dowiaduje się ze niestety juz finisz po 4ech odcinkach

    • Trzeba mieć nadzieję, że będzie trzeci…
      No ale drugiego się nie naoglądasz, bo 4 odcinki mijają b.szybko – jeszcze są ze sobą powiązane, to ogląda się jak jeden film.

Skomentuj

