„Pan Wilków” – Andrzej Pilipiuk

Napiszę krótko – to już moje czwarte spotkanie z bohaterami serii „Oko jelenia” – serii, którą bardzo lubię. To lekkie i przyjemne czytadło, pełne pomysłów autora, napisane jest ciekawie i bardzo mnie wciągnęło.

Śledzimy dalsze losy Marka, Staszka i Heli, którzy pewnego dnia przeniesieni zostają w czasy XVI-wiecznej Norwegii.  W tej części bohaterowie nadal pozostają rozdzieleni – Staszek przebywa w twierdzy Pana Wilków i szalonych, niebezpiecznych Chińczyków, a Marek z Helą przedostają się do Polski i wynajmują niewielkie mieszkanie w Gdańsku. Mroźną zimą zmagają się z trudnościami tych odległych czasów, zdobywając wiele nowych doświadczeń. Akcja głównie skupia się na problemach dnia codziennego, nie ma wielu dramatycznych wydarzeń – oprócz ataku na siedzibę Chińczyków, ta część jest więc spokojniejsza od poprzednich.

Polubiłam sympatycznych bohaterów serii Pilipiuka. Ciekawa jestem jak autor zakończy ich zmagania z czasami, w których powoli się odnajdują….

Moja ocena 4/6

PS Teraz zabieram się za książkę-wędrowniczkę, która dziś do mnie zawitała. Czyli poznaję losy kilku Natalii…

26 responses to “„Pan Wilków” – Andrzej Pilipiuk

  1. „Pan wilków” to pierwszy sygnał, że seria się psuje. Mimo tego mam wrażenia identyczne z Twoimi:) Świetnie mi się czytało, chociaz muszę powiedzieć, że stosunkowo niewiele z tego pamiętam.

    • Więcej rozważań, rozmów w tej części, ale nie nudziłam się.
      Serię czyta się świetnie – takie moje chwile wytchnienia. 😉

  2. brzydki biały pies

    Czytasz na zmianę dobre hard science fiction typu „Ślepowidzenie” Wattsa i grafomanie Pilipuka pisane dla pieniędzy? Może jeśli już lubisz sagi fantasy to spróbuj klasyków, np. Steven Erikson czy George R. Martin (ostatnio bardzo popularny)?

    • Dziękuję za podpowiedź. Poszukam.
      Na G.R.Martina mam wielką ochotę od dłuższego czasu.
      Tak jak napisałam wcześniej – Pilipiuk to taka chwila zapomnienia…
      Pozdrawiam.
      PS Oglądam 2. sezon „Luthera” – trzyma poziom – świetny.

      • brzydki biały pies

        Wielką ochotę najłatwiej jednak załatwić Kindlem – jeżeli masz odpowiednie podejście etyczne do korzystania z internetu to zakup zwraca się po przeczytaniu 10-15 książek, a zasoby internetu (przynajmniej jeśli chodzi o fantastykę i literaturę współczesną) są wręcz nieprzebrane. A np. MKP Eriksona to jednak siedemnaście tomów, w bibliotekach raczej w komplecie niedostępnych (w tym kopalnianym mieście na pewno).

      • Czytnik mam w planach około września.
        Eriksona w moim kopalnianym mieście nie ma w bibliotece -sprawdzałam.
        🙂

      • brzydki biały pies

        O tym samym mieście mówiłem. W razie potrzeby to wiem, że Jurek ma już przygotowaną kolekcję książek na kindle wcale nie gorszą od mojej.

      • A to myślę, że z tej kolekcji skorzystam…
        😉

  3. Chyba nie powinnam tego mówić głośno, ale ja książek pana Pilipiuka jeszcze nie znam. Sama nie wiem czy to źle czy dobrze…;)

  4. Zacznę czytać Oko jelenia… Naprawdę, muszę zacząć…

  5. A ja Pilipiuka NIC nie czytałam. To jest strasznie, muszę ponadrabiać bo mi wstyd. To samo mam na przykład z Kossakowską. A wiem, że oboje piszą świetnie 😉

  6. Muszę przyjrzeć się bliżej temu autorowi i przeczytać z kilka jego książek:)). Recenzja jak zawsze kusząca.
    Pozdrawiam!!

  7. To jedyna część jaką mam w księgarni ;D
    A tak ogólnie to nadal przeczytałam dopiero pierwszą 🙂

  8. Pilipiuk ciągle przede mną, ale nie mam szczęścia do pierwszego tomu w bibliotece.

  9. fantastyka ma bardzo ciężko wkupić się w moje względy, ale może coś lżejszego – jak Pilipiuk – bym przełknęła.

  10. Ja również polubiłam tę serię … chociaż Triumf lisa Reinicke bardzo mnie rozczarowała. Mam nadzieję, że Sfera Arminalna, której premiera już na dniach, okaże się lepsza.

    Pozdrawiam 🙂

  11. Ja mam jeszcze wiele książek Pilipiuka przede mną… 😉 Ale słyszałam wiele pozytywnych słów o tej serii… tylko, że o jej początku. Koniec niestety jest już słabszy..
    Pozdrawiam 😉

  12. Ja tak samo mam co kilka osób, które napisało komentarze – jeszcze sporo ksiażek Andrzeja Pilipiuka przede mną, ale wszystkie książki jakie czytałem były świetne, więc nie mogę oceniać po recenzji czy coś jest nie tak już.

Skomentuj

