„Jutro możesz zniknąć” – Lee Child

W powieści „Jutro możesz zniknąć” główny bohater – Jack Reacher staje do walki z terrorystami Al-Kaidy. Pewnego dnia, jadąc metrem zauważa kobietę, która spełnia wszystkie kryteria będące wyznacznikiem terrorysty – jest to 11 punktów, po których rozpoznać można zamachowca-samobójcę. Kiedy próbuje z nią porozmawiać – ona strzela sobie w głowę.

Rozpoczyna się ciąg sensacyjnych zdarzeń, w których centrum zawsze i niezmiennie tkwi oczywiście wspaniały Jack Reacher. Kobieta z metra – Susan Mark pracowała w Pentagonie i wyniosła z niego jedną fotografię. Fotografię, którą skopiowała i miała na małym pendrivie. Co stało się z tym pendrivem, którego jak się okazało nie miała przy sobie w chwili popełnienia samobójstwa? Tego chce dowiedzieć się cała masa osób – począwszy od grupy terrorystycznej, poprzez FBI i policję, a skończywszy na pewnym senatorze. Akcja pędzi z każdą stroną książki coraz szybciej, na jaw wychodzą różne sprawy, rzadko należące do takich, którymi ktoś chciałby się chwalić. Głównym celem jest grupa terrorystyczna, której przewodzą dwie bardzo niebezpieczne kobiety. Najbliżej celu i poznania prawdy jest Jack Reacher. Samotnie wędrujący po ulicach Nowego Jorku, jedyny facet bez komórki wpada na trop niebezpiecznej Lili Hoth. Nawiązuje z nią kontakt, a w końcu spotyka się oko w oko…

Już po raz trzeci Lee Child mnie nie zawiódł. Wspaniała powieść sensacyjna, którą czyta się jednym tchem. I niezapomniany Jack Reacher… „Zignorowałem wymyślne napary i zamówiłem firmową mieszankę w wysokim kubku, czarną, bez mleczka. (…) Smakuje całkiem nieźle. Nie żebym o to dbał. Dla mnie najważniejsza jest kofeina, nie smak.”

Moja ocena 5+/6

 

15 responses to “„Jutro możesz zniknąć” – Lee Child

  1. Recenzja jak zawsze brzmi intrygująco, więc nie mam wyjścia. Muszę dopisać kolejną książkę do listy „chcę przeczytać”:))
    Pozdrawiam!!

  2. Zbankrutuję kiedyś jak nic 🙂

  3. w pełni podzielam zdanie i podpisuje się pod nim rękami i nogami 🙂 na mnie obecnie czeka Siła perswazji i mam nadzieję, że będzie tendencja zwyżkowa.

  4. Czytałam 🙂 Dlatego wcale nie dziwię się, że Pan Child przypadł Ci do gustu 🙂
    Pozdrawiam!

  5. Jack Reacher jest najlepszy, zazdroszczę, że masz przed sobą jeszcze tyle Reacherów :).

  6. Ja generalnie mało „sensacyjna” jestem, ale spróbuję zapamiętać to nazwisko na wypadek, gdyby kiedyś naszedł mnie kaprys na taką literaturę 🙂

  7. Kiedyś wrócę do Childa. Na razie jednak mam pełno książek na półce, których na dodatek ciągle przybywa 🙂

  8. A ja dalej żyję w niewiedzy, nie znając twórczości Lee Childa. Powoli wychodzę na prosto, nadrobię, obiecuję!:)

  9. Dziękuję za komentarze i polecam – na mojej liście przoduje „Podejrzany” z Jackiem Reacherem, ale wszystkie powieści L.Childa są świetne. Pozdrawiam.

  10. No cóż, książka raczej nie w moim stylu, ale na pewno polecę przyjaciółce, powinna się jej spodobać. 🙂

  11. Coś mi się wydaje, że powieści sensacyjnych nie lubię 😉 Nigdy nie czytałam, ale jakoś nijak mnie do nich nie ciągnie, nie mój typ literatury.
    Pozdrawiam 🙂

  12. Nie przepadam za sensacją, ale przyznaję, że po Twojej recenzji mam ochotę przeczytać tę książkę. Jak trafię to dam jej szansę. 🙂

  13. Ojeeeej, brzmi naprawdę nieźle. Wpisuję na listę 😉
    Pozdrawiam!

  14. swietna ksiazka, reacher to jeden z najlepiej nakreslonych bohaterow ksiazkowych jakich znam. super intrygujaca fabula, polecam tez inne ksiazki.

Skomentuj

