„Jednym strzałem” – Lee Child

Lee Child napisał serię książek sensacyjnych, w których pojawia się ten sam bohater – były żandarm wojskowy – Jack Reacher. Człowiek, którego trudno odnaleźć, bo nie ma stałego adresu, pracy, konta bankowego.

Pewnego dnia w niewielkim mieście stanu Indiana dochodzi do masakry. Snajper zabija pięć osób. Śledztwo toczy się ekspresowo, a detektyw Emerson zamyka podejrzanego, na którego zdążył uzbierać sporo niepodważalnych dowodów. Podejrzanym jest James Barr, który podczas przesłuchania każe sprowadzić Jacka Reachera. Potem po ciężkim pobiciu w areszcie trafia do szpitala i zapada w śpiączkę.

Tymczasem Jack już jest w drodze do Indiany. Adwokat Barra – Helen Rodin nie spodziewa się jednak tego, że może on stać się doskonałym świadkiem nie obrony, a oskarżenia. Rewelacje, które im wyjawia, stawiają całą sprawę w zupełnie innym świetle. I światło to zmienia się z sekundy na sekundę – bo nie kto inny, a właśnie Jack Reacher bierze sprawę w swoje ręce. Odnajduje kilka nieścisłości w całej tej sprawie i wpada na trop zaplanowanej akcji przeprowadzonej przez zupełnie kogoś innego i w zupełnie innym celu.

Świetna powieść sensacyjna, przemyślana akcja i ciekawi bohaterowie zachęcają oczywiście do sięgnięcia po kolejne książki autorstwa Lee Childa. Pierwszą powieścią, jaką przeczytałam był „Podejrzany” i pozostaje ona absolutnym numerem jeden, bowiem po tej  lekturze wpadłam w ogromny zachwyt, który czytając kolejną książkę Childa, tylko się pogłębia.

Moja ocena 5/6

15 responses to “„Jednym strzałem” – Lee Child

  1. Cieszę się, że Ci się podobało 🙂 To moja ulubiona książka tego autora 😉

  2. Wygląda zachęcająco 🙂

  3. Lubię książki sensacyjne, a jeśli Child jest, aż tak dobry jak piszesz to nie pozostaje mi nic innego jak dorwać gdzieś jego książki i zacząć czytać po kolei wszystkie z serii 🙂

  4. Recenzja brzmi ciekawie a okładka ma to „coś”:). Zapisuję i z przyjemnością przeczytam. Pozdrawiam!!

  5. Czytałam dwie książki Child’a i to był kawał dobrej literatury sensacyjnej, więc na pewno kiedyś jeszcze po niego sięgnę 😉

  6. thriller/sensacja/kryminał to moje ulubione gatunki, a niestety, Lee Child`a czytałam jedynie w antologii. Już wcześniej namówiłaś mnie do tego autora, muszę wreszcie odkopać się z zalegających mnie stosów i przeczytać coś z jego dorobku 🙂

  7. Prawda, że dobre powieści Child pisze ?, nie ma to jak niezawodny Jack Reacher :).

  8. Będę musiał zapisać sobie autora, bo przyznam że nigdy nie miałem z nim styczności, a fabuła wydaje się być nader interesująca 🙂 Do tego te klimatyczne okładki 😉

  9. Isabelle – bardzo mi się podobała, chociaż na razie moją ulubioną pozostaje „Podejrzany” – może taki sentyment pierwszej? 🙂
    Alannada, Daria, Kasandra – polecam,
    Arsenka – to prawda – Child to kawał dobrej sensacji,
    Kinga – polecam,
    Jane – najprawdziwsza prawda,
    Maks – polecam.

  10. nigdy nie słyszałam o tym autorze. trzeba będzie go kiedy bliżej poznać.

  11. Spróbuję zapamiętać autora i jak tylko będę miała okazję, sięgnę po jego książki 🙂

  12. Varia, Enedtil – polecam.

  13. na dobrą sensację chętnie się skuszę, dodaję do listy 🙂

  14. musze przeczytac te ksiazke zapewne zakladam z gory ze bedzie bardzo dobra lektura bo czytalem kilka poprzednich i wszystkie Lee Childowi sie udaly na 5+ z wyjatkiem jednej a mianowicie Echo w plomieniach troche tam za duzo bylo tego prawniczego cackania sie w sadzie myslalem ze nie dojdzie do ” Masakry ” lecz sie pomylilem i z tego sie ciesze 😀 mimmo to jak narazie uwazam ze echo jest najgorsza czescia. nie czytalme jeszcze jednym strzalem xd elita zabojcow koncze jutro mozesz zniknac.

  15. i oczywiscie z wrazenia zapo mnialem o znakach interpuncyjnych i pewnie gdzie nie gdzie o ortografi za co szczerze przepraszam pzdr dla TVN ktorego wlasnie ogladam 😀 😀 😀 😀 😀 😛

Skomentuj

