„Zwiadowcy – Ruiny Gorlanu” – John Flanagan

„Zwiadowcy” to wspaniała powieść przygodowa skierowana do młodych czytelników.
Główni bohaterowie są wychowankami sierocińca do chwili Dnia Wyboru – czyli dnia, w  którym zostają uczniami mistrzów – sztuki rycerskiej, pisarskiej i kulinarnej. Rozpoczyna się wówczas ich edukacja w wybranym kierunku.

Will – chłopiec, który marzy, aby zostać rycerzem i niestety nie udaje mu się spełnić tego marzenia, zostaje wybrany przez tajemniczego Halta – Zwiadowcę, na swego ucznia. Will ma więc zostać super-szpiegiem…

Poznajemy bliżej historię „szkolną” dwóch bohaterów – Horacego, który przechodzi w szkole rycerskiej okropne chwile będąc prześladowanym przez starszych kolegów, a który jest niezmiernie zdolnym szermierzem i Willa właśnie, który okazuje się być urodzonym zwiadowcą. Chłopcy po wielu nieporozumieniach i bójkach postawieni przez los przed trudnym zadaniem stają obok siebie i ostatecznie podają sobie ręce.

W tym czasie w górach do kolejnego ataku szykuje się wróg królestwa – Morgarath wraz ze swoim oddziałem wargalów i innych niebezpiecznych potworów.

Jest to powieść o przyjaźni, odwadze i problemach młodych ludzi takich, które spotykamy również we współczesnym świecie. Myślę, że spodoba się wszystkim, mogę ją polecić bez żadnych obaw czytelnikom w każdym wieku.

Moja ocena 4+/6

9 responses to “„Zwiadowcy – Ruiny Gorlanu” – John Flanagan

  1. Mam to wypożyczone i po dwóch książkach wezmę się za czytanie. Twoja recenzja tylko mobilizuje do prędkiego skupienia się na czytaniu. Chciałabym by mi się spodobało, bo w bibliotece są wszystkie dostępne tomy…

    Nie wiem jak Ty, ale czuję wiosnę. Humor mi się poprawił zupełnie bez przyczyny. 😉

  2. nie jestem do końca przekonana, ale nie mówię też nie.

  3. Moja siostra jest zachwycona tym cyklem, więc mam w planach 🙂

  4. Ja to się chyba jednak za stara czuję na tę książkę ;).

  5. Od jakiegoś czasu mam „Zwiadowców” na oku, 4+/6 to dobra ocena dlatego z większym przekonaniem będę szukał księgi pierwszej wśród innych tytułów bibliotecznych.
    Planujesz w najbliższym czasie kontynuować cykl?

Skomentuj

