„Weź moją duszę” – Yrsa Sigurdardottir

„Weź moją duszę” do druga część po „Trzecim znaku” powieść z główną bohaterką – prawniczką Thorą. W pierwszej części Thora zmagała się z czarną magią i dziwnymi obrzędami. Teraz natomiast podejmuje się rozwiązania zagadki duchów, które nawiedzają nowoczesny hotel SPA. Prosi ją o to właściciel hotelu – Jonas. Kiedy Thora przybywa na miejsce dochodzi do dwóch morderstw – jednego dokonanego na pani architekt, projektującej rozbudowę hotelu, a następnie mężczyzny, który również pracuje dla Jonasa.

Gdy głównym podejrzanym okazuje się Jonas Thora zostaje na miejscu dłużej, aby udowodnić jego niewinność. Szuka rozwiązania zagadek sprzed wielu lat, rozmawia z mieszkańcami, wygrzebuje stare fotografie i pamiątki. Największą bowiem zagadką okazuje się dziewczynka – Kristin, bo nikt nie wie o istnieniu dziecka, które mieszkało kiedyś na starej farmie – w miejscu, gdzie znajduje się hotel. Wiele jeszcze innych tajemnic z przeszłości próbuje rozwikłać Thora, aby wskazać mordercę Birny i Eirikura. One bowiem są kluczem do ostatnich wydarzeń, które mają miejsce na islandzkim półwyspie Snaefellsnes.

W powieści pojawia się ponownie u boku bohaterki sympatyczny Niemiec Matthew, którego poznała rozwiązując zagadkę śmierci niemieckiego studenta z pierwszej części, więc romans kwitnie. Ponadto problemy z dziećmi, byłym mężem czynią jej postać bardzo wiarygodną.
Polubiłam sympatyczną prawniczkę Thorę Gudmundsdottir i jej sposób rozwiązywania niecodziennych spraw. Przede mną jeszcze dwie części – z czego bardzo się cieszę, bo powieści Yrsy Sigurdardottir czyta się świetnie.

Moja ocena 4+/6

5 responses to “„Weź moją duszę” – Yrsa Sigurdardottir

  1. Nie czytałam pierwszej części, ale z chęcią poznam twórczość Sigurdardottir.
    Pozdrawiam:D

  2. Już od dawna próbuję wypożyczyć coś tej autorki w bibliotece, ale ona jest notorycznie w obiegu. Najwyraźniej mam do niej pecha, ale będę próbować dalej 🙂

  3. widzę, że ktoś tu tak samo jak ja lubi kryminały 🙂
    bardzo dobrze, jesteś moją skarbnicą tytułów do wyłowienia z bibliotecznych półek 😉

  4. Jak dla mnie wygląda ciekawie, muszę poszukać 🙂

  5. Kasandra – polecam.
    Sylvia – życzę powodzenia w bibliotecznych polowaniach, warto.
    Varia – tak, kryminały bardzo lubię, cieszę się, że mogę coś podpowiedzieć.
    Viconia – polecam.

Skomentuj

