„Drabina Dionizosa” – Luca Di Fulvio

Główny bohater Milton Germinal, inspektor policji zostaje przyłapany na braniu narkotyków i trafia do aresztu. Następnie zostaje wysłany do pracy na posterunku w tzw. Mieście Zwierząt – jednej z najgorszych dzielnic.

Miejsce to jest stęchłe, śmierdzące, ciemne i mroczne. Czuć jego duszącą moc – brudne zaułki, brzydkie budynki, dymiąca fabryka, w której za grosze pracują mieszkańcy tej dzielnicy. Gdzieś ponad budynkami wznosi się czubek namiotu cyrkowego – gdzie gromadzą się ludzie, aby podziwiać „Człowieka-Maszynę” i piękną tancerkę „Królową Mgieł”. Z drugiej strony widzimy natomiast szpital – Instytut Upośledzeń, gdzie dyrektorem jest potworny, zdeformowany doktor Noverre.

W takim to miejscu przyjdzie zmierzać się z przestępczością Miltonowi – gdzie właściwie wszystko jest przestępczością, szerzy się bezprawie i zepsucie. Pewnego dnia jednak dochodzi do potwornego morderstwa wszystkich domowników bogatej willi. Zbrodnia nazywana jest przez ludzi rzezią. Milton wraz z doktorem Noverrem przeprowadzają nielegalną autopsję i dostrzegają wiele dziwnych znaków, np. całe ciało jest potwornie pogryzione, a w pochwie ofiary znajduje się tajemniczy woreczek…

Zbrodnie powtarzają się.

Policjant-narkoman prowadzi swe śledztwo wbrew wszystkim, a … Dionizos, bóg zepsucia, wchodzi po swej drabinie – na sam szczyt.

Książka jest niesamowita. Tak przygniatająca swą mrocznością, że aż dusi.
A wyobraźnia przywołuje obrazy brudnego i zniszczonego miasta, w którym rządzi zło, zepsucie i demoralizacja. Całkowite szaleństwo – polecam.

Moja ocena 5+/6

PS Pamiętajcie o losowaniu – poniżej.

22 responses to “„Drabina Dionizosa” – Luca Di Fulvio

  1. kurcze, okładka rodem z science fiction a tu proszę, kryminał. I w dodatku bardzo dobry 🙂 Będę mieć tę książkę na uwadze
    Pozdrawiam, miłego weekendu życzę 🙂

  2. oj tak. Powala mrokiem. W życiu bym się nie spodziewała tak dobrej literatury kompletnie nieznanego mi autora. A jednak. Do tej pory czuję gęstość tego brudu i zła, takie nawarstwienie wsztskiego co rodem z piekła. GENIALNE! Powtórzę. Lubię bardzo takie klimaty.

  3. „Wyobraźnia przywołuje obrazy brudnego i zniszczonego miasta, w którym rządzi zło, zepsucie i demoralizacja” – Zaciekawiłaś mnie, więc muszę ją przeczytać:)
    Pozdrawiam!

  4. Dobrze, że udało mi się ją za parę zloty kupić już jakiś czas temu:) Bardzo dobrze:)

  5. Zachęciłaś mnie 🙂

  6. Kinga – kryminał, tylko jaki… aż ciarki przechodzą. „Miłej” lektury.
    Mary – ja to od razu mam to wszystko przed oczami jak czytam, to niesamowite, jak niektórzy autorzy potrafią Cię „wywrócić na drugą stronę”. Aż czułam ten smród – napisał facet, napisał, trzeba mu przyznać – GENIALNIE.
    Kasandra, Karolina – jeśli tylko lubicie taki mroczny świat to polecam.
    Pablo – szczęściarz, ja miałam pożyczoną od koleżanki. „Miłej” lektury.

  7. Poszukam, brakowało mi ostatnio naprawdę dobrego, mocnego kryminału. Chociaż facet z pelerynką na okładce, szał 🙂 gdyby nie rekomendacja, sama z siebie bym chyba nie brała.

  8. Czytałam jakiś czas temu. Świetna książka !

  9. Liritio – polecam, okładka właściwie jest trafiona. 😉
    Viconia – pozdrawiam, dziękuję za odwiedziny. Cieszę się, że mamy podobne zdanie.

  10. Ta książka to z pewnością coś dla mnie, już chcę ją przeczytać 🙂 A okładka jest niesamowita, naprawdę robi wrażenie.

  11. CHcą ją! I to koniecznie :D!

  12. a i ciekawe jak CI podejdzie Roseanna 😀

  13. Sylvia, Szfagree – polecam, okładka i mnie się podoba, a książka super.
    Mary – Roseanna bardzo mi się podoba, jest monotonna, ale lubię taki powolny styl, trzyma klimat, coś w sobie ma bardzo wciągającego, magnetyzującego. Świetna.

  14. Zaciekawiłaś mnie ta dusząca mrocznością. Postaram się sięgnąć po tę pozycję 🙂

  15. miałam ją z miesiąc temu w rękach w centrum taniej książki, ale nie byłam wówczas do niej przekonana. teraz mnie zachęciłaś 🙂

  16. Enedtil, Varia – książka super, polecam 🙂

  17. Ah, dopiero teraz udało mi się do Ciebie zajrzeć! Zauważyłam, że przeczytałaś książke „Anioł Zagłady” – bardzo się ciesze, że przypadła Ci do gustu. Szczerze? to po cichutku właśnie na to liczyłam. 😉

    ściskam Cię mocno!

  18. Kolejna tak pozytywna recenzja. Powieść czeka na półce na swoją kolej. Już niedługo, tylko dwie książki i otwieram „Drabinę Dionizosa”.

  19. Brzmi świetnie, szczególnie ten ciężki klimat w którym przyjdzie pracować owemu policjantowi. Z okładki wnioskowałem że będzie ona dotyczyć jakiegoś wysłannika piekieł, w czarnej pelerynie i cylindrze.
    Pozdrawiam
    p.s. Kolejna książka do przeczytania 🙂

Skomentuj

