„Podejrzany” – Lee Child

Nigdy jeszcze nie czytałam książki Lee Childa, ale od teraz to się zmieni. „Podejrzany” to świetna powieść sensacyjna, od której nie mogłam się oderwać. Gdyby nie moja choroba nie poszłabym chyba spać, dopóki nie skończyłabym czytać.

Główny bohater to Jack Reacher – były pracownik żandarmerii wojskowej, major. Po odejściu z wojska żyje samotnie i po swojemu rozwiązuje trudności, które napotyka na drodze. Pewnego dnia do jego domu wkracza  FBI. Agenci daliby wiele, by aresztować Jacka za morderstwo dwóch kobiet, które kiedyś pracowały w wojsku i obie go znały. Było to coś co je łączyło. Niestety schemat ulega zachwianiu – ginie bowiem kolejna, i kolejna kobieta. Ginie w identyczny sposób – czyli bez absolutnie żadnych oznak przemocy i zabójstwa leży nieżyjąca we własnej wannie wypełnionej wojskową, zieloną farbą maskującą.

FBI werbuje Jacka do pomocy przy śledztwie. Zna on bowiem szeregi wojskowe, w których agenci nie są mile widziani. Poza tym ma głowę na karku – czego nie można powiedzieć o przedstawionych w powieści pracownikach FBI. Równocześnie ze śledztwem autor przedstawia działania mordercy, który wypowiada się w pierwszej osobie – nie wiadomo jednak kim jest.

Jack Reacher powoli dochodzi do wielu wniosków, odbywa wiele rozmów, wykorzystuje znajomości i nieodebrane przysługi, drąży sprawę – doprowadzając do jej rozwiązania. A rozwiązanie – jak to zwykle bywa, jest ogromną niespodzianką i jest o wiele bliżej niż wszyscy go szukają.

Dobra powieść sensacyjna. Czyta się świetnie. Każda przerwa z lekturą jest męką, bo musisz wiedzieć – co dalej. Uwielbiam taką pełną akcji sensację ze świetnym bohaterem „w roli głównej”, troszkę romansu, ale naprawdę niewiele, no i całą masę zagadek. 
A jak dowiedziałam się z okładki, Jack Reacher jest bohaterem czternastu powieści Childa czyli jeszcze się spotkamy… 😉

Moja ocena 5/6

19 responses to “„Podejrzany” – Lee Child

  1. Ja uwielbiam Jacka Reachera 😀 Polecam Ci „Jednym strzałem” tego autora 🙂

  2. Jakoś nie bardzo ciągnie mnie to takiego typu książek. Jednak będę o niej pamiętać i jeśli napatoczy mi się kiedyś w bibliotece – wypożyczę ją sobie 🙂

  3. Dodałam sobie do przeczytania:) lista rośnie…

  4. Chyba obiła mi się o oczy w Taniej Książce… zaraz sobie zanotuję:) Takie książki są idealne na podróż dla mnie:)

  5. Ciekawie brzmi, trzeba się będzie rozejrzeć za tym autorem 🙂

  6. Nie czytałam, więc wypowiem się na inny temat. Czy nie boisz się czasem zagłębiać w serie książkowe ? Bo ja strasznie 😦 Przeczytam jedną książkę i chcę więcej, nie mogę znaleźć w bibliotece i mój portfel baaaaardzo cierpi 😉

    • Boję się rozpoczynać nowe serie, bo w bibliotece najczęściej nie ma albo kupują bez rozumu, np. pierwszą część, czwartą, a nie ma drugiej itp. Tak mnie to denerwuje, że najczęściej kupuję sobie sama. Ale z drugiej strony nie mogę się oprzeć, bo tak dużo teraz wychodzi ciekawych serii. Chyba nasze porflele będą cierpiały już zawsze. 😉

  7. Zupełna nowość jak dla mnie 😉 Nie czytałam książek tego pisarza, więc muszę nadrobić zaległości. Pozdrawiam 😀

  8. Skończyłam Mankella i znów za sprawą Twej recenzji urosła lista książek, które chcę przeczytać 🙂
    Autor jest mi znany, czytałam jedno jego opowiadanie w antologii „aż śmierć nas rozłączy”. Muszę odnowić znajomość 🙂

  9. Mój „Podejrzany” czeka na stosiku z biblioteki. Widzę, że Jack Reacher ma wielu fanów !

  10. Wiele osób pisze, że szybko zorientował się kto jest zabójcą..Myślę, że każdy się myli. przeczytałem do końca i szczerze mówiąc nadal nie jestem pewien czy to co oczywiste jest prawdą. Są szczegóły, które temu absolutnie zaprzeczają.

Skomentuj

