„Oko jelenia – Srebrna łania z Visby” – Andrzej Pilipiuk

„Srebrna łania z Visby” – ciąg dalszy przygód Marka, Staszka i Heli, którzy w bardzo tajemniczy sposób znaleźli się w średniowiecznej Norwegii. Hela wyrwana z rąk kata – cudem uratowana od śmierci, powoli dochodzi do siebie. Cała trójka ukrywa się w mieszkaniu Norwega Nilsa, dobrego człowieka, który im pomaga.  On to załatwia Markowi miejsce na statku Petera Hansavritsona, przywódcy Bractwa Świętego Olafa – tajnej katolickiej organizacji – miejsce do Bergen, gdzie przebywa podobno alchemik – którego to Marek ma odszukać, aby odzyskać „oko jelenia”. Działa oczywiście zgodnie z rozkazami okrutnej łasicy, która nie jest prawdziwym zwierzęciem…. Podczas podróży Marek jest torturowany, potem walczy dzielnie przy boku Petera, następnie razem z towarzyszami trafia do niewoli, z której ostatecznie zostaje uwolniony.

Hela i Staszek wyruszają w tym samym czasie (zgodnie z rozkazami łasicy) do Uppsali – trudną drogą przez zaśnieżone góry. W trakcie wędrówki zostają zaatakowani przez wilki – które okazują się nie być prawdziwymi zwierzętami…

Ogrom pomysłów Pilipiuka nie ma chyba granic. Ale czyta się to rewelacyjnie. Trochę wplecionej historii, ale podanej w niespotykany sposób połączony z przygodą, niebezpiecznymi wyprawami, sprytem bohaterów a i czasami brutalnością – daje dawkę porażającej literatury. Nie mam pojęcia jaki to gatunek powieści – „pięć w jednym” chyba. Muszę dopisać, że żartuję – wiem, że to fantastyka – tylko wszystkiego w niej po troszku.

Bardzo mi się podoba.

Moja ocena 5+/6

13 responses to “„Oko jelenia – Srebrna łania z Visby” – Andrzej Pilipiuk

  1. Nom Srebrna Łania jest całkiem przyjemna:) Moim zdaniem jeszcze Drewniana twierdza jest równie dobra, a potem trochę słabiej:) Ale i tak jako czytadło, Oko Jelenia czyta się bardzo fajnie i szybko:)
    PS. Fantastyka ni mniej ni więcej;)

  2. nie dla mnie, ale może kiedyś sięgnę, kiedy znajdę serię w bibliotece:P

  3. brzydki biały pies

    1.
    >Nie mam pojęcia jaki to gatunek powieści
    Na pierwszych dwudziestu stronach następuje zniszczenie świata przez jakiś kosmiczny byt. Bohaterowie są przeniesieni z różnych okresów historycznych w jeden. Pojawia się mówiące zwierze. Hela zmartwychwstaje.
    Ja prosty człowiek jestem, ale jak dla mnie to fantastyka.
    2.
    Pilipiuk jest bardzo przeciętny, ale jednocześnie bardzo forsowany przez Fabrykę Słów.

    • Na pewno fantastyka, miałam na myśli mnogość wszystkiego – żart taki, bo i przygodówka, walki na morzu, trochę historii i wiele niesamowitych wydarzeń – a co do drugiego to nie wiem, mnie czyta się świetnie.
      A jeszcze wrócę do „Sherlocka” – znalazłam 3 odcinki, jest więcej? Dziś obejrzę pierwszy – myślę, że mi się spodoba. No i ostatni odcinek „Luthera”, bo nie miałam czasu, a jak pisałeś – jest najlepszy.

      • brzydki biały pies

        Sherlocka nakręcili na razie 3 odcinki, ale będzie więcej, już w tym roku. Parę lat temu był też serial (również brytyjski) „Jekyll” z Jamesem Nesbittem, o współczesnym Jekyllu/Hydzie. Trochę inna tematyka i nieco jednak gorszy poziom niż Luther/Sherlock, ale też dobre. 6 odcinków.
        Brytyjskie seriale najlepsze.

      • Dzięki – mam w takim razie wszystkie odcinki. „Luther” bardzo mi się podoba, a na „Sherlocka” rzuciłam okiem – wydaje się świetny. To poszukam jeszcze tego Jekylla.
        Oglądałam kiedyś taki trzyodcinkowy serial „Zagubiony pokój” – zupełnie inna tematyka, no i amerykański, ale dość ciekawy. Jeśli nie znasz, to polecam.

  4. Ja, jak na razie, stoję w części pierwszej. Właściwie stoję to złe słowo, bo jeszcze tej książki nie mam. Ale chętnie przeczytam. 🙂

  5. Mi również bardzo podoba się ten cykl Pilipiuka … no może poza najnowszą częścią. Mam nadzieję, że następna będzie lepsza.

    • Cieszę się bardzo. Ja na razie – jak widać jestem po części drugiej, to jeszcze nie wiem, ale już czytałam, że ta najnowsza jest najsłabsza.

Skomentuj

