„Niewzruszenie” – Ewa Nowak

„Niewzruszenie” Ewy Nowak to obyczajowa powieść  dla młodzieży. Głównymi bohaterami są Marianna i Lew – rodzeństwo przeżywające akurat perypetie miłosne – Marianna tak naprawdę nie wie, czego chce, a Lew „wpada po uszy” kierując swe uczucia do dziewczyny starszej od siebie, która nie ma pojęcia o rozterkach chłopaka – traktuje go bowiem jak najlepszego kumpla.

Książka jest bardzo ciepła i rodzinna – bohaterowie mają rodziców, którzy wykonują rzadziej spotykane zawody – ojciec jest muzykiem i gra na weselach, a mama to doktor psychologii, ale pracująca jako zawodowa wróżka. Swych porad udziela stawiając karty tarota – ale tak naprawdę służy to wizualnemu klimatowi, gdyż drąży temat i pomaga klientom w profesjonalny sposób. Jako rodzina są dla siebie tacy – jak chyba każdy chciałby, żeby rodzina była – mogą na sobie polegać, przyjaźnią się, wspierają w trudnych chwilach.

Ponadto powieść jest bardzo lekka i zabawna. I raczej „dziewczyńska”. Polecam młodym ludziom lubiącym obyczajówki.

A Ewę Nowak bardzo cenię – jako pisarka dla młodzieży sprawdza się, jej książki zawsze mi się podobały – niektóre zabawne inne poważniejsze, ale zawsze poruszające tematykę problemów młodych ludzi w taki sposób, aby nie przekroczyć granicy „dobrego smaku”. Pisarka z zawodu jest pedagogiem-terapeutą, więc tym bardziej ma moje zaufanie – spokojnie mogę polecać jej książki młodym osobom.

Fajny cytat (nie przepadam za słowem „fajny”, ale tutaj mi pasuje):

„Kiedy wejdzie się na teren dowolnego gimnazjum w Polsce, od razu widać, że wymyślili je ludzie, którzy nigdy nie mieli z niego korzystać”.

Moja ocena 4+/6

10 responses to “„Niewzruszenie” – Ewa Nowak

  1. Uwielbiam tę serię – mam do niej ogromny sentyment 🙂

  2. Być może przeczytam, chociaż do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę Ewy Nowak, spodobał mi się jej styl 😉

  3. Tak, niedawno była w kinach ekranizacja tej książki. Nie wiem jak jest naprawdę, ale oglądając zwiastun odnoszę wrażenie, że znacznie się on od książki różni.

  4. uwielbiam Ewę Nowak od czasu, kiedy kupiłam jej pierwsze dwie dla mojej córki, sama tez przeczytałam i tak kolejne kupijemy i czytamy, chociaż córka się już ‚zestarzała’ i właściwie wyrosła, już nie mówiąc o mnie. Ale tak nam się podoba, ze dalej ją czytamy, jak Musierowiczową.

  5. Do tej pory czytałam od tej autorki tylko książkę „Bardzo biała wrona”, ale spodobała mi się i mam zamiar nadgonić tę serię. Cieszę się, że wychodzą nowe książki 🙂

    • Polecam wszystkie – są naprawdę świetne.
      „Bardzo białą wronę” mam, jeszcze nie czytałam. Moją ulubioną jest „Rezerwat niebieskich ptaków”, ‚Krzywe 10″ i „Diupa”. 😉

Skomentuj

