„Daybreakers”

„Daybreakers – Świt” to film o wampirach, ale zupełnie inny od tych ostatnio serwowanych. Na świecie żyją wampiry – chodzą do pracy, jeżdżą metrem, mieszkają w luksusowych mieszkaniach, oglądają telewizję. Ludzi już prawie nie ma – jakieś niewielkie grupy ukrywają się w odległych od miast miejscach. Wampirom grozi głód – zaczyna brakować krwi, a prace nad substytutem jak na razie nie są udane. Niektóre z nich zaczynają pić własną krew lub napadać siebie nawzajem – wtedy zamieniają się w „potwory” i łapane przez wampirzą policję skazywane są na śmierć.

Główny bohater –  w tej roli Ethan Hawke (świetnie zagranej) staje się przyjacielem ukrywających się ludzi i próbuje im pomóc w odnalezieniu sposobu na wyleczenie z zarazy – czyli bycia wampirem. Oczywiście nie każdy wampir chciałby się wyleczyć…

Film bardzo mi się podobał, wypatrzyłam go na blogu Liritio i postanowiłam obejrzeć. Świetny – i na szczęście niemający nic wspólnego z pomysłami na wampiry S.Meyer. Nie ma to jak prawdziwie mroczne i krwawe filmy o wampirach – „Wywiad z wampirem”, „Underworld” i teraz „Daybreakers”.

11 responses to “„Daybreakers”

  1. Może być interesujący, ale jak na razie nie mam ochoty na tego typu produkcję:)

  2. Jestem bardzo ciekawa tego filmu. 🙂

  3. Sara – pewnie, nic na siłę, każdy ma swoje upodobania, ale film naprawdę fajny. Pozdrawiam.
    Ianowa – 🙂
    Vampire – polecam. Obejrzałam niedawno „2012”, o którym dobrze kiedyś pisałaś, a wszyscy wokół krytykowali ten film. Bardzo mi się podobał – dzięki. 🙂

  4. 🙂 kiedyś na pewno obejrzę:)

  5. Oho brzmi jak coś dla mnie:) Dawno już nic dobrego o wampirach nie widziałem:)

  6. Mnie się nawet podobało, ale momentami nieco się dłużył 😉

  7. Ściągnięte. Mimo, że „Zmierzch” mi się podobał to i „Wywiad z Wampirem” także. Jestem ciekawa, czy do mnie dotrze. 🙂

  8. Paweł, Imantra – polecam.
    Lilithin – mnie bardzo wciągnął, nawet mógłby być dłuższy…:)

  9. Ojej, a ja oczywiście dłuugo za późno się orientuję, ale i tak się cieszę, że cokolwiek wypatrzone u mnie się podobało 🙂

  10. Naprawdę jestem wdzięczna za zwrócenie uwagi na ten film – jest świetny.

Skomentuj

