„Oko jelenia – Droga do Nidaros” – Andrzej Pilipiuk

„Oko jelenia – Droga do Nidaros” to pierwsza część historii wymyślonej przez polskiego pisarza Andrzeja Pilipiuka. Historia bohaterów – Marka i Staszka, którzy po zagładzie Ziemi zostają przeniesieni w czasie do XVI-wiecznej Norwegii.  Równocześnie z nimi do tych samych czasów i w to samo miejsce zostaje przeniesiona młoda dziewczyna, Helena – tym razem z roku 1864.

Otrzymują oni zadanie do wykonania – odnalezienie alchemika Sebastiana i tytułowego „oka jelenia”  (dokładnie jeszcze nie wiedzą co to jest), a zadanie zostaje im powierzone przez złośliwą i podłą łasicę Inę.

Na swej drodze napotykają mnóstwo trudności. Helena dostaje się do niewoli i jest torturowana. Marek podejmuje pracę w kamieniołomie, myśli, że Helena nie żyje, mieszka w prowizorycznym domostwie, marznie i nie ma co jeść.

Po uzyskaniu informacji od łasicy, że Helena żyje, razem ze Staszkiem próbują ją odnaleźć i uwolnić.

W powieści jest bardzo wiele opisów mentalności, przyzwyczajeń i sposobu życia ludzi w tych zamierzchłych czasach – przeplata się to z niezwykłymi, fantastycznymi wydarzeniami jakimi są np. wędrówki w czasie czy tajemnicza łasica i jej pan Skrat, który jest właśnie sprawcą niespotykanych przeniesień w czasie. Czyta się świetnie (choć na początku nie mogłam się „połapać”), jest to pomieszanie różnych cech powieści – od przygodowej, poprzez historyczną do fantasy. Cały cykl składa się z siedmiu części – na pewno do nich sięgnę.

Moja ocena 5/6

6 responses to “„Oko jelenia – Droga do Nidaros” – Andrzej Pilipiuk

  1. Skoro lektura Ci się podobała, to pozostaje mi tylko życzyć wytrwałości w polowaniu na kolejne tomy.;)

  2. Obiecuję sobie od tak dawna, że w końcu sięgnę po Pilipiuka i na obietnicach się kończy 🙂

  3. Ja za to czekam na recenzje „Zatrutego ciasteczka” pisanej Twoją ręką. 🙂 Ja zaczęłam czytać tę książkę, skończyłam w momencie znalezienia trupa w ogródku i odłożyłam powieść na bok. Przez 3 tygodnie nie byłam w stanie do niej wrócić więc niestety teraz jestem zmuszona oddać ją na półki biblioteki miejskiej. Może innym razem, może w tym momencie po prostu nie wstrzeliła się w mój nastrój..

    🙂

  4. Jeżeli podobał Ci się I tom to dobrze bo kolejne są lepsze:) W mojej opinii udana saga:) no może poza V tomem:) Dwa ostatnie jeszcze nie zostały wydane. VI część zapowiadana jest na pierwszy kwartał 2011 chociaż znając Pilipiuka, może ukazać się wcześniej:)

  5. Moreni – na pewno będę czytała kolejne części;
    Tucha – polecam, świetnie się czyta;
    Imantra – jak na razie „Zatrute ciateczko” bardzo mi się podoba, to myślę, że przeczytam całą i napiszę oczywiście kilka słów;
    Paweł – będę czytała dalsze części, cieszę się, że kolejne są lepsze, faktycznie widać, że Pilipukowi łatwo przychodzi pisanie – ma facet wyobaźnię.
    Pozdrawiam.

  6. nie wiem czy to prawda- ale sa takie wiadomości ze wycofano ze sprzedaży II i v-ty tom ze względu na jakies nieokreślone protesty niektórych czytelnikow. Ja osobiście czekam na możliwość zakupu v-tego tomu Triumf lisa…. Styl pisarski Pilipiuka bardzo wstrzelil w mój gust czytelniczy i nie przejmuje się niektórymi negatywnymi opiniami.Pozdrawiam wszystkich fanow fantastyki. Mieczyslaw

Skomentuj

