„Terapia” – Sebastian Fitzek

Wspaniała książka, pełna zagadek i tajemniczych wydarzeń. Główny bohater to lekarz psychiatra – Viktor Larenz, któremu pewnego dnia znika córka – rozpływa się w powietrzu – wchodzi do gabinetu lekarskiego i gdy dłuższy czas nie wychodzi, okazuje się, że wcale jej tam nie było…

Viktor poszukuje córki przez cztery lata, wynajmuje prywatnego detektywa, ciągle wierzy, że dziewczynka żyje. Pewnego dnia wyjeżdża do domku na wyspie. Przebywa w samotności, pisze wywiad i myśli o Josi. Nagle pojawia się u niego kobieta, chora na schizofrenię, która jest pisarką i w swoim życiu widzi postacie, o których pisze, widzi bohaterów swoich książek. Opowiada Viktorowi historię dziewczynki, która ucieka z domu… Historia ta ma wiele wspólnych cech z historią zaginięcia córki lekarza. Anna zna zbyt wiele szczegółów – i Viktor rozpoczyna swoje śledztwo od nowa.

Był taki czas, że pojawiało się wiele  filmów o schizofrenii. Książek znacznie mniej, dlatego bardzo się cieszę, że przeczytałam „Terapię” – naprawdę historia jest niesamowita i wciągająca.

Przypomina mi się film „Siła strachu” z Robertem de Niro…

Moja ocena książki 6/6

14 responses to “„Terapia” – Sebastian Fitzek

  1. Właściwie to w ogóle nie mam doświadczenia jeśli chodzi o książki o tematyce kryminalnej, pełnej zagadek do rozwiązania. Chętnie to zmienie, jednak dopiero w zimowym klimacie. 😉 bo teraz i tak kolejka dłuuga, akurat do tego czasu zdąże. 🙂

    już wpisuje na liste książek do przeczytania.

  2. Bardzo mnie zainteresowałaś. Koniecznie muszę to przeczytać. 😉

  3. Imantra i Vampire – polecam – czyta się szybko, rozdziały są krótkie,ponadto zawsze kończą się jakimś niedopowiedzeniem, tak że trzeba zacząć następny. Świetna.

  4. Mary (2lewastrona)

    ha :)) wiedzialam 🙂

  5. Mary, książka bardzo mi się podobała. 🙂

  6. Rewelacyjna!
    A koniec? – oszałamiający!

  7. Mary (2lewastrona)

    :)) końcowka jest genialna. Ma ten Fitzek wyobraźnię 🙂

  8. Gdzieś jest na mojej liście, bo pamiętam, jak kiedyś przykuła moją uwagę:)

  9. Warto przeczytać, polecam.

  10. Koniecznie muszę przeczytać coś tego autora. Widziałam dużo recenzji książki „Odłamek” i od tego czasu chodzi mi po głowie zakup jednej z pozycji. Teraz i „Terapię” dopisze na listę zakupów 🙂

  11. nie zbyt lubie czytac ksiązki ale terapia jest idealna do poczytania wieczorem nie moglam przestac czytac 🙂

  12. czarny anioł

    Książka niesamowita, szczerze polecam, pełna zagadek i z nieprawdopodobnym zakończeniem. Kto nie czytał niech szybko kupi (cena śmiesznie mała jak na tak świetną książkę :-)i zachwyci się nią tak jak ja.

Skomentuj

