„Incepcja”

Bardzo się cieszę, że obejrzałam ten film w kinie – masa efektów specjalnych (niesamowitych) daje wspaniałe wrażenia, gdy ogląda się je na dużym ekranie.

Film jest o snach, o snach w śnie – na kilku poziomach. Czyli grupa osób zasypia i znajduje się we wspólnym śnie, w którym znowu zasypia i „schodzi” niżej – do kolejnego poziomu świadomości. Wydarzenia w filmie odbywają się więc w świecie snu – który wcale nie jest światem bezpiecznym, a czas płynie w nim szybciej…

Główny bohater podejmuje się zadania wpłynięcia na postępowanie, prawie zmianę osobowości pewnego bogatego człowieka – może to zrobić, ale na bardzo niskim poziomie świadomości. Musi zaszczepić incepcję – poddać jakąś myśl, zmienić jego pogląd na temat ojca tak, aby podjął on inną decyzję. Zbiera ekipę osób, które pomogą mu w tym przedsięwzięciu i razem wyruszą do świata snu – tego bardzo głębokiego.

Trudno opowiedzieć ten film, napiszę jeszcze, że aktorzy wspaniale zagrali, a cudowna muzyka jest dopełnieniem każdej sceny.

Główną rolę zagrał Leonardo DiCaprio, ponadto świetnie Cillian Murphy i Ellen Page (i wielu innych). Muzykę do filmu skomponował Hans Zimmer.

Polecam.

15 responses to “„Incepcja”

  1. Witaj,
    też mi się podobał. Jest trochę nieścisłości, ale jednak całość historii robi ogromnie pozytywne wrażenie. Jak wyszłam z kina, miałam ochotę kupić bilet na kolejny seans 😉

  2. Cieszę się, że udało Ci się dorwać ten film jeszcze w kinie. Ja jestem osobiście nim zachwycona. 😉

  3. Mnie również bardzo się podobał – świetny. I idealny do oglądania właśnie w kinie.

  4. Muzyka Hansa Zimmera jest jakby zupełnie innym wymiarem, magicznym, prawie nierealnym, cudownym w każdym calu. Gdybym mogła to oddałabym duszę tej muzyce. A film? Dziś idę na niego drugi raz, ale to i tak będzie przyjemność. Ostatnimi czasy właśnie brakowało filmów o tak niebanalnej tematyce, ze świetną grą aktorów, bez wygórowania, bez przesady, bez wymuszonych sytuacji, ze świetnym zakończeniem (który do tej pory wywołuje u mnie skrajne emocje!).
    Polecam każdemu wkoło.
    a DiCaprio w końcu wygląda jak mężczyzna a nie ładny chłopczyk. 😉

  5. Sama obejrzałabym jeszcze raz ten film, na pewno dostrzegłabym więcej szczegółów. Jedyne co mogę dodać to to, że podziwiam osoby wymyślające takie historie, tak dokładnie przemyślane, w których, gdy na końcu się zastanawiamy każdy detal się zgadza i ma sens. Coś niesamowitego.

  6. Warto obejrzeć go drugi raz, nagle wszystko tak bardzo do siebie pasuje, ma sens, choć za pierwszym razem go nie miało gdyż jeszcze nic nie rozumieliśmy. Niesamowita produkcja..
    Co do samej fabuły to mnie również przekonuje. Nawet jak tak się głębiej zastanowić to coś takiego miałoby racje bytu! Sama miewam każdej nocy sny, które pamiętam niekiedy lepiej niż niektóre momenty z życia wzięte. 🙂 nawet mogę zdradzić tajemnice, ze miewam sny we śnie (wg filmu: 2 poziom), z których bardzo trudno się wybudzić. Ale to rzadkość, po której nie wszystko jest wyraźne w pamięci. 🙂

    NIE CZYTAĆ DALEJ JAK KTOŚ NIE WIDZIAŁ FILMU! :

    Ale to zakończenie… dziś się przekonałam, jak na 99% być powinno, jednak nutka niepewności nadal pozostaje. Wiele rzeczy skupiłam razem i jak dla mnie „totem się nie przwróci”, jednak moja mama uparła się: „coś ty! jeszcze sekunda a by upadł” – nie, dla mnie nie upadł, przynajmniej patrząc na wszystko jeszcze raz i biorąc pod uwagę rozmowę przez telefon, wspomnienia, twarze…

    skuś się jeszcze kiedyś na powtórkę. 🙂
    warto.

    pozdrawiam

    • a ja mam wrażenie że totem się przewróci, na sam koniec słychać jak wypada z rytmu – widać to też w jego ruchach – nie kręci się „pionowo” tylko powoli zaczyna robić koła, jakby tracił równowagę.
      choć masz rację co do tej rozmowy przez telefon z jego dziećmi – dziwnie podejrzane, skąd miały numer itp
      cóż, ta końcówka to dobry motyw by nakręcić kolejną część, byle tylko nie zepsuli tym całości – bo film, jak każdy oczywiście ma niedociągnięcia, ale jest jednym z lepszych jakie ostatnio widziałam 🙂

  7. Faktem jest, że sny to coś dziwnego, bo gdy się śni to się nigdy nie wie, że to sen, dopiero po przebudzeniu…Niektóre są takie, że zupełnie nie wiadomo skąd coś takiego wzięło się w głowie człowieka.
    To pewnie temat „rzeka”, a ja niewiele wiem na ten temat.
    Co do zakończenia – Ja też bardziej jestem po stronie Twojej mamy, bo przypuuszczam, że wybieram zakończenie, które wolałabym, żeby takie było. Wiem jednak, że mogę nie mieć racji, mój mąż od razu uznał, że totem się nie przewróci.

    Ostatnio takie filmy z „dylematem na koniec” powstają. Tak jak po zakończeniu „Wyspy tajemnic” siedziałam do ostatnich napisów zupełnie nierozumiejąc, jak to się właściwie skończyło.

    Na pewno powtórzę ten film, tylko tym razem poczekam na dvd (troszkę taniej), ale najważniejsze, że pierwszy raz oglądałam w kinie.
    Pozdrawiam.

  8. Film faktycznie bardzo dobry i wyjątkowo dobra obsada (bez wyjątków). A Leo już od dawna nie musi nic udowadniać, przynajmniej moim skromnym zdaniem. To świetny aktor, ale w tym filmie wcale nie błyszczał najbardziej.
    Muzyka również genialna! To kolejny, ważny bohater tego filmu.
    Dobrze, że w Hollywood kręcą jeszcze czasem dobre filmy:)

    Pozdrawiam

  9. Bardzo, bardzo chcę zobaczyć ten film:)

  10. Inez – obsada świetna, muzyka – też wszystko wywarło na mnie wrażenie.
    Sara – polecam, jeśli Ci się uda to w kinie.

  11. Mary (2lewastrona)

    to chyba tylko ja jeszcze nie widzialam :)))

  12. To dobra motywacja do pójścia do kina… 🙂 Żartuję, ale warto, ja uwielbiam chodzić do kina, ale w moim mieście właściwie nie ma, bo to co jest trudno nazwać kinem, dlatego jeżdżę do sąsiedzkiego miasta, ale z tego względu, że to już cała wyprawa – muszę sobie wiele filmów darować. Cieszę się, że tego nie przegapiłam – lubię takie „pokręcone” historie.

  13. Od kiedy usłyszałam o nim dowiedziałam, że obejrzę go w kinie. I tak się stało. Genialny film. Świetnie zrealizowany. Fabuła taka jakie lubię. A do tego niezastąpiona muzyka Hansa Zimmera.

  14. To prawda, pozdrawiam. 🙂

Skomentuj

