„Gone – Zniknęli” – Faza Druga „Głód”.

W miejscu nazwanym przez bohaterów powieści ETAP, otoczonym wysoką barierą, której nie można przekroczyć (nawet dotknąć, bo sprawia to ból) zaczyna dziać się bardzo źle. Po pierwsze brakuje jedzenia, po drugie dochodzi do strasznych zatargów pomiędzy „normalnymi” (czyli nieposiadającymi żadnej mocy) a „odmieńcami” (czyli takimi, którzy posiadają szczególne zdolności), a po trzecie Caine wraz ze swym przerażającym kumplem Drakem opanowują elektrownię, odbierają mieszkańcom Perdido Beach prąd i wynoszą uran chcąc nakarmić nim czyhającą w kopalni bestię. Pojawia się cała masa wydarzeń – w części drugiej znacznie bardziej brutalnych i agresywnych. Pomysły na zdobycia pożywienia, rozwijający się powoli zmysł przedsiębiorczości, walka ze złem – tworzą bardzo dobrze skonstruowaną powieść fantasy – akcji.

Zdobycie przez młodych ludzi broni, alkoholu, narkotyków prowadzi do zguby i wydobywania z niektórych z nich złych cech charakteru – bardzo złych. Ale przeciwstawia się im oczywiście tych szlachetnych i dobrych bohaterów, walczących o przetrwanie dla wszystkich mieszkańców.

Ponadto w części drugiej pojawiają się nowe „zmutowane” zwierzątka – tzw. „zębaki” – bardzo drapieżne dżdżownice zamieszkujące pola z kapustą i melonami. W chwili wkroczenia na pole atakują gryząc ostrymi zębami i wchodzą pod skórę powodując śmierć.

Pomysłów pisarzowi nie brak, ale na pewno brutalność części drugiej powoduje, że moim zdaniem książka przeznaczona jest dla troszkę starszej młodzieży. Ciekawe co autor jeszcze wymyśli – jesienią ukaże się część trzecia „Gone” – „Kłamstwa”.

Moja ocena 5/6 (pierwsza część podobała mi się troszkę bardziej)

PS Wpisy pojawiają się rzadziej, ponieważ wyjechałam i na wakacjach poza domem mam trochę mniej czasu na czytanie, a ponadto dostęp do internetu znacznie spowolniony (ale jest). Nie zapominajcie jednak o mnie i zaglądajcie. Ja również staram się (chociaż może trochę mniej systematycznie), odwiedzać Wasze blogi oraz odpowiadać na komentarze. Pozdrawiam. B.

7 responses to “„Gone – Zniknęli” – Faza Druga „Głód”.

  1. Nie przejmuj się, odpoczywaj spokojnie na wakacjach i nie czuj się zobowiązana do przeglądania blogów. 🙂 najważniejsze, aby czytanie sprawiało Ci przyjemność a nie było przykrym obowiązkiem – to przede wszystkim!

    Na książke czekam niecierpliwie w bibliotece. Co prawda na domowej półce czekają 3 powieści zerkające na mnie wygłodniałym wzrokiem, ale zaraz po ich przeczytaniu biegne po książkę „Gone”. A jako, że Twoja recenzja jest następną pozytywną jaką widziałam to tym bardziej nie mogę się tego doczekać. (ahh, gdyby dało się przeczytać 4 książki w jednym momencie :p).

    pozdrawiam. 🙂

  2. Odpoczywaj, zdrowiej i nabierz opalenizny. Niech uśmiech się Ciebie trzyma, a recenzje nic uciekną.
    Ja pozapisywałam wszystko w zeszycie 😉

  3. Dziękuję za dobre słowa 🙂 Również serdecznie pozdrawiam. Miłego odpoczynku dla tych, którzy jeszcze mają wolne…

  4. a moj pierwszy tom nadal na półce:P

  5. A ja tu muszę doczytać pierwszy tom! :]

  6. Polecam – czytajcie, książka super, trzyma w napięciu, ciągle się coś dzieje, a pomysły autora nie mają końca.

  7. Pozaczynałam kilka serii i teraz mam problem za co się łapać 🙂 Po „Głód” na pewno sięgnę do końca wakacji, jednak na razie staram się zapoznawać z nowymi autorami.

Skomentuj

