„Gone. Zniknęli” Michael Grant

O tej książce wiele już napisano, więc pewnie tylko się powtórzę. Na pewno mój głos będzie po stronie tej większości, której książka się podobała – jest to naprawdę świetna powieść dla młodzieży (i dla dorosłych). Wiele niesamowitych wydarzeń – mnie jako wielbicielce tajemniczości i magiczności najbardziej podoba się motyw tajemniczego zła zwanego „Ciemnością”, przebywającego w starej kopalni. A także to, że niektórzy mieszkańcy Perdido Beach posiadają niesamowite zdolności , np. główny bohater Sam potrafi wytwarzać płomienie ognia, które wystrzela z palców, a Lana potrafi leczyć dotykiem. Postać Lany jest wspaniała – dziewczyna w  chwili, w której znikają nagle wszyscy powyżej 15. roku życia jedzie samochodem ze swoim dziadkiem. Po kilku koziołkach pojazdu spowodowanych brakiem kierowcy (zniknął) Lana radzi sobie jak potrafi – zostaje sama uwięziona w lesie i otoczona przez dziwne kojoty, dziwne, bo potrafiące mówić ludzkim głosem. To bardzo odważna i zdeterminowana postać.
Poza postaciami pozytywnymi mamy w powieści postacie bardzo negatywne, podłe, złe i  zepsute.

Nasuwa mi się refleksja – Ostatnio pisałam o książce „Dziewczyna z sąsiedztwa”. Okazuje się, że dzieci jako oprawcy to nie odosobniony temat – wykorzystany jest i w tej powieści, ale tym razem przeznaczonym dla  młodego czytelnika.  I tu mamy do czynienia z chęcią walki i zadawania cierpienia.

Bohaterowie książki powrócą w kolejnych częściach i ciekawa jestem ich dalszych losów – niesamowitych i bardzo trudnych. Uwięzieni w miasteczku otoczonym tajemniczą barierą, której końca nie widać muszą żyć opiekując się o wiele młodszymi dziećmi, muszą jednak przede wszystkim jeść – a jedzenie albo się psuje, albo kończy. Ponadto zwierzęta zaczynają dziwnie wyglądać – mewy mają drapieżne szpony, a węże skrzydła. Nie wiem, co pisarz wymyśli dalej i jak to wszystko rozwinie, ale… to jest niesamowite.

Moja ocena 5+/6

13 responses to “„Gone. Zniknęli” Michael Grant

  1. u mnie leży ona już od kilku miesięcy na półce, jakoś mnie do niej nie ciągnie:)

  2. Wszędzie ostatnio czytam pozytywne recenzje tej książki. Początkowo byłam do niej negatywnie nastawiona, ale myślę, że chociaż spróbuję ją przeczytać, a potem będę się nastawiać 😉

  3. Następna pozytywna opinia na temat tej książki – super. 🙂 niedługo pobiegne do księgarni i ukradne ją z półki. Na pewno nie będą to stracone pieniążki.

  4. Sara, Dominika, Imantra – Według mnie – książka świetna, polecam. 🙂

  5. Mary (2lewastrona)

    hmmm no mimo wszystko .. jakos mnie nie ciagnie 🙂

  6. Może kiedyś… (?) Ale nic na siłę 🙂

  7. Zaczęłam i potem odłożyłam… Nie przez to, że mnie nie wciągnęła, tylko ten format… do torebki mi się nie mieścił 😉 Teraz w końcu, mogę do niej powrócić 🙂

  8. Polecam, pomysły pisarza zdają się nie mieć końca. I są świetne.

  9. U mnie w kolejce czeka drugi tom 🙂 Za jakiś czas się za niego zabiorę, bo coraz bardziej jestem ciekawa dalszych losów bohaterów.

  10. Ja też zaraz biorę się za tom drugi, bo ciekawość bierze górę 🙂

  11. ` plotkaraa ♥ ,.

    OMG, uwielbiam te ksiażke z dwóch powodów :
    1.akcjaa od razu sie zaczyna
    2. jest extraa i wciągająca ♥♥

  12. Plotkaraa – pierwsza i druga część za mną i naprawdę warto. Trochę obawiam się trzeciej, bo nie lubię przesady, a boję się, że autor zaczyna w nią popadać. Dziękuję za odwiedziny.

Skomentuj

