„Elegia” i „Dzień świstaka”

Obejrzałam wczoraj dwa filmy – pierwszy bardzo ładny – spokojny, smutny, wzruszający, refleksyjny – o trudnej miłości związanej z różnicą wieku, a potem pojawieniem się ciężkiej choroby. Ponadto jest to film o przyjaźni i śmierci, o trudach radzenia sobie z ciężkimi sytuacjami, które czyhają w życiu, o konflikcie ojciec – syn…

Wiele wątków, ale bardzo delikatnie zaznaczonych, bo tym najważniejszym jest miłość głównego bohatera do dużo młodszej Consueli i wynikające z tego problemy.

Bardzo podobała mi się gra aktorów – Penelope Cruz i Bena Kingsley’a.

 

 

Drugim filmem był „Dzień świstaka”, który bezkonkurencyjnie poprawił mi humor i chyba nie muszę o tym filmie zbyt wiele pisać. W każdym razie opowiada historię zadufanego Phila Connorsa, który codziennie od nowa przeżywa ten sam dzień, znienawidzony przez siebie … dzień świstaka.

 

6 responses to “„Elegia” i „Dzień świstaka”

  1. „Elegię” zaczęłam oglądać, ale mam jeszcze mniej więcej połowę filmu do zobaczenia. A „Dnia świstka” nie oglądałam i jakoś nie ciągnie mnie do tego filmu.

  2. Mary (2lewastrona)

    Ciesze sie ze Elegia Ci się spodobała.. DObry film..

  3. Tak bardzo, trochę taki w stylu „Między słowami” – chociaż nie mam na myśli tematyki, tylko klimat trochę taki. Lubię takie powolne filmy, niewiele gadania, ładna muzyka… 🙂

  4. Mi również bardzo się podobała „Elegia” :). A szczególnie Ben Kingsley, bo za panią Cruz za bardzo nie przepadam, sama nie wiem dlaczego.
    A „Dnia świstaka” nie oglądałam, ale mam taki zamiar, bo przecież wszyscy ten film znają ;).

  5. Ja lubię Penelope Cruz, ale zgadzam się, że Ben Kingsley wspaniale zagrał. A „Dzień świstaka” polecam – świetna zabawa.

Skomentuj

