„Hyperion” – Dan Simmons

Powieść science fiction z akcją umieszczoną w odległej przyszłości (2700 rok i dalej). Ludzie żyją na różnych planetach – jest ich tysiące, a Ziemi już nie ma. Wszystkich intryguje tajemnicza planeta Hyperion, na której znajdują się Grobowce Czasu i Chyżwar – istota utożsamiająca zło.
Gdy na Hyperionie zaczynają mieć miejsce dziwne, tajemnicze wydarzenia, a galaktyce grozi wojna z Intruzami – zostaje wysłana misja, pielgrzymka, w której bierze udział siedem wybranych osób.
Dochodzą oni do wniosku, że nie zostali wybrani przypadkowo i podczas podróży – opowiadają swoje historie z życia związane z Hyperionem. Historie te towarzyszą czytelnikowi od początku do końca powieści i są niesamowite. Szczególnie historia Uczonego, a właściwie jego córki, która po zetknięciu się z Grobowcami Czasu zaczyna „młodnieć”, z dnia na dzień staje się coraz młodsza i pewnego dnia może zniknąć zupełnie. Opowieści przeplatane są opisami podróży – szczególnie przepięknych widoków na Hyperionie. Podobały mi się bardzo nazwy takie jak „drzewostatki”, „Morze Trawiaste”, „lasy ogniste”itp. Ponadto sceneria piękna. Działało to wszystko na moją wyobraźnię…

Historia pielgrzymów nie kończy się w tej części, docierają do celu i…, aby poznać ich dalszy los muszę zabrać się za „Upadek Hyperiona”.

Cieszę się, że przeczytałam tę książkę, że tak bardzo mi się podobała, bo często zdarzało mi się nie pojmować literatury science-fiction.

Moja ocena 5/6

Skomentuj

